Idag

Idag började jag dagen med att önska att jag var sjuk så jag fick ligga kvar i sängen. När jag skulle tända taklampan i sovrummet small det till och lampan gick sönder. Sen tappade jag telefonen i golvet vilket ledde till att jag inte hade någon telefon på hela dagen eftersom jag satte tillbaka skalet men tydligen inte batteriet. Jag har mått illa hela dagen och jag har stirrat på ett format som i princip är omöjligt att göra så jag har kontaktat tidningschefen för att han ska få ta beslutet om hur vi ska göra. Det har regnat hela dagen och jag önskade att det fanns tändstickor till mina ögon. På vägen hem var jag tvungen att handla nåt att laga mat och matlåda av så jag rensade myntförrådet på jobbet för att få ihop det till att köpa mig någon pastasås. Mitt konto är tomt och dosan till banken slutade funka efter att den först dött av att det var slut på batteri och sen gick den tydligen sönder när jag bytte. (Det kan tydligen bli så med dosorna ibland att dom fuckar ur när man har bytt batteri). På Hemköp fastnade jag vid ett par abonemangsförsäljare som prackade på mig ett nytt abonemang till mobilen, medans mina kollegor och chef gick förbi och mimade "lycka till" och klappade mig på axeln och tyckte synd om mig. Jag gick därifrån efter att jag skrivit min signatur på ett papper och alltså på riktigt gått på detta försäljningsknep. När jag kom hem och hittade batteriet till min telefon hade jag ett missat samtal från optikern där de sa att jag kunde ha hämtat mina glasögon idag, vilket jag ju då missade. När jag skulle laga maten som jag planerat att laga, lax, och trodde fanns i frysen så hittade jag den inte eftersom det inte fanns någon där.

Det är nästan konstigt att jag inte är på sämre humör än jag är :)

Nu är klockan halv elva och jag har fått ihop en matlåda, ätit mat, tittat på Uggly Betty, DH och tagit mig ett varmt bad och blivit hungrig igen trots att jag åt för bara ett par timmar sen. Ska nog gå och lägga mig nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0