Minisemester

Hemma efter en minisemester på Mallis, här kommer ett litet smakprov. Vi har haft det gryyymyt! Nu ska jag käka lite och dra mit till jobbet :) Lever fortfarande lite som på rosa moln. Livet är gött! :D

Snart...

...drar jag till värmen på Mallis, ville bara säga det!!! ;D

Kärlek och drömmar

Jag måste bara få skriva av mig lite:) Efter min dröm inatt så blev jag typ helt crazy. Fick lite kärlek i mina drömmar i natt och det startade något i min kropp. Hela helgen startade något i kroppen tror jag. Sjukt trevlig helg med mycket kärlek från mina vänner ger mig så mycket värme. Och just nu känns mitt hjärta så stort och varmt. Drömde att vi fixade för mitt bröllop och jag kunde inte hitta han som jag skulle gifta mig med först, det var så rörigt, så träffade jag på ett gammalt ex som friade till mig. Vi har inte pratat på jättelänge så jag vet inte vart han kom ifrån. Han har en speciell plats i mitt hjärta som den mest godhjärtade killen jag vet, iallafall är det så jag minns honom! Tack vare honom så finns det ändå en tillit till att det finns bra killar där ute. Och i lördags så fanns ett par mumsbitar på hattfabriken som gör att jag också blir lite till mig haha;)

Sen är det ju inte raketforskning att man tar med sig lite från alla möten man har med killar och vill sen att nästa kille ska ha dessa egenskaper samlat. Jag vill ha hjärtat, tryggheten och lugnet som jag kände från G, jag vill ha det trevliga från K och H, Jag vill ha utseendet och det lite råa från P, N och M. Kroppen från, K, P och E. Jag vill ha känslor från M. Jag vill ha intressen från, P, P och M. Jag vill ha det braiga från S och E, Jag vill ha det snälla och omtänksamma från J, Mysfaktor från M, K och G. En med jobb som typ P, M eller N. Jag vill ha det charmiga från N, M, S och M... skulle kunna fortsätta hur länge som helst haha. Skulle vilja kunna ta alla fina killar som jag har haft i min närhet i mitt liv, och smälta ner dem som små tennsoldater och sen gjuta en aldeles egen fin kille som har alla bra delarna från alla underbara människor jag träffat, kännt och känner! Det vore nåt det! :D

Lördagsskoj

I lördags hade jag en jättetrevlig kväll! Dricker ju knappt nu och så drack vin för första gången på hur länge som helst. Blandat med flädersaft, jättegott! Och om man tittar på bilderna är det inte konstigt att jag typ blev ensam på krogen :P Fan, alla drog ju en efter en! Aa, visst en va kvar, men han mådde inte heller så bra haha:P Riktigt kul kväll, själv mådde jag toppen, partyglad!!!:) Och mysig söndag hemma hos C och E med pizza och snack. Love you!!!!!

Kvällsvända med Nicke

Igår blev det en liten kvällsvända med Nicke för att testa benen lite. Vi gick till Rocklunda och sprang femman och sen gick hem. Så himla skönt väder var det igår. Hade kunnat gå runt hela stan. Älskar känslna av sommarkvällar. Riktigt skönt!!! Såhär kan jag ibland sakna skogen hemma på landet lite. Att bara ta sig ut och sensa skallen. Känna doften av skog och landet. Så himla mysigt.

Halvvättern! :D

I lördags morse packade jag och Elina in oss i bilen för att åka ner till Motala för att cykla Halvvättern. Vi anlände till Motala runt halv ett och då slängde vi in cyklarna hemma hos Marie, en kollega i Motala och sen ta oss ner till Målområdet för Tjejvättern som gick den dagen för att välkomna Åsa och Jenny in i mål. "Tyvärr" va hon lite snabbare i mål än beräknat så de båda hade redan hunnit i mål när vi kom ner ;) De va så jävla duktiga båda två! Superbra tider, och helt grymma tjejer!!! Stort GRATTIS till dem för starkt genomfört lopp!!! :D Vi träffade Marie, hennes man och barn där nere och även Henke, en kollega från Motala och hade en mycket trevlig stund i solen.

När de gick hem och duschade passade jag och Elina gick på att kika in i Meckat för alla cykelfantaster, TeamSportia-tältet på plats. Jag köpte mig en cykelväska, två vattenflaskor, en cykeltshirt, glasögon och ett oar bars.

Vi anlände hos Marie lagom till maten! Hotell hålgatan fick 5 stjärnor av oss alla. Helt grymt bra hade vi det. Varsit rum och jag Elina, och när vi kom upp från Teamsportia-tältet hade de dukat upp så fint och vi blev bjudna på SÅ GOD MAT!!! Grillmästaren hade grillat kyckling som vi mumsade i oss med ugnsgrillad potatis såser, sallad och en jättegod äppelpaj till efterrätt! Det va jag, Elina, Åsa, Jenny, Marie, Johan (Maries man) och Henke. Länge sen jag skrattade så jäkla mycket som då. Alla underbara historier och samtalsämnen! Helt galet trevlig kväll!!!!

Dagen D gick vi upp tidigt för att fixa allt inför loppet. Frukosten var redan uppdukad (ja ni förstår själva hur bra vi hade det). Äta, fixa fast alla lappar och få med oss allt vi skulle ha och rulla ner till starten. Ja just ja, vi hade det ju som sagt rätt bra, vi bodde även 5 min från start ;)

Jag och Elina peppade och väntar på att få gå in i våra startfållor!

Kl 09.00 stod jag i startfållan och väntade nervöst för att ta mig iväg. Eftersom Elina startade i en senare startgrupp så var jag själv. Precis innan vi skulle få dra iväg så säger de i högtalaren att vår startgrupp kommer få Broöppnng. Så vi fick åka iväg... ca 100 meter och runt hörnet och sen stå och vänta för att släppa igenom båtar:P Lagom taggande när man visste att loppet hade startat och vi var stående. Man ville ju liksom bara iväg!!!:)

Vägen vi cyklade

Loppet:
Det gick bra och kändes jättebra i kroppen! Första depån kom vid 3,3 mil och när man kom cylande så såg man depån framåt och sen till vänster kom Omberg. Omberg är loppets värstingbacke med grym stigning som ni ser på höjdkartan strax efter Roglösa. Uppåt uppåt uppåt. Jag kunde välja fika eller backen och valde att hoppa fikat och gå direkt på backen istället:) Härlig känsla i kroppen att dra sig uppåt backen! Skönt sug i benen! Man kanske är konstig som tycker om det, men det var en erövring för varje meter och jag mådde bra uppför hela så jag cyklade utan att kliva av och gå. Och bra Elina som också gjorde det!!! Vi var båda grymma! Det var kringelikrok uppe på berget och i skogen och mer uppåt hela tiden. Från Omberbacken (innan) och hela den här vägen var den roligaste på hela runda och jag kände mig så stark!:D

Jag sket även i andra depån och cyklade de 10 första milen i ett STRÄCK (som att cykla till Stockholm). Det fanns inga bra cykelgrupper efter hela loppet så det blev mycket ensamåkning. Hängde på ett tyskt gäng i början och lite då och då, främst i början då jag fick bra flyt:) Jag kände mig pigg hela tiden och kände att YES, absolut att jag gör hela Vätternrundan nästa år!!! :D

Strax innan depån vid Rök, allttså strax efter 10 mil började jag gå in i en jobbig tid på tre mil då det blev väldigt raka och långa landsvägar. Snackade lite med en cyklist från Åre och det gav mig lite mer kraft iallafall. Jag tog mig till depån i Rök som var helt grymt skönt att komma fram till, stannade ett par minuter för att trycka i mig saltgurka, bulle, banan och blåbärssoppa och fylla på med lite vatten och saft! :)

Höldkarta och karta över depåerna

Efter depån var det bara att trampa vidare, första sträckan gick utefter motorvägen, som också bara gick RAKT och LÅÅÅÅÅNGT. Det kändes som att man blev omcyklad hela tiden! När man väl fick cykla av den så kom det landsväg som var så långa du bara kan ana, man såg hur långt som helst och det kändes som att alla slutade vid en kyrka och sen böjade om på samma vis. Det var MOTVIND, TUNGT, EMSAMT. Och alla vägar gick smått uppåt kändes det som. Som sagt, här var mitt MÖRKER. Jag hade psykisgt jobbigt och höll på att börja gråta säkert fem gånger! Jag skrek nog rakt ut vid ett par tillfällen (men för i HELVETE, nu får ni GE ER med dessa jävla raksträckor som går långt och UPPÅT) när jag sååå HOPPADES på att det skulle komma något KUL efter kurvan och det aldrig gjorde det!!! Det är verkligen psykiskt KNÄCKANDE!!! Tre mil är inte mycket av loppet men det var tre jobbiga, långa mil. och så tänkte jag på när jag väl kom i mål och att jag skulle klappa ihop och börja gråta av utmattning. Tankar som gick genom huvet var "smärta är en högre form av njutning!" bit ihop, "JUST DO IT" och såna tankar! ;D Låten Cocain kom då väldigt passande i lurarna och gav mig lite mer kraft! :)

När jag var som mest orkeslös kom fyra stycken cyklister och cyklade om och jag tänkte att det var min CHANS att hänga på eller så skulle jag inte komma i mål! Mitt psyke klarade inte längre av att se VÄGEN utan behövde något annat att fokusera på, så jag trapmade på över min förmåga och tänkte hela tiden, "släpp inte rygg, släpp inte rygg, då kommer du inte i mål" Så jag strirrade på hans gula rygg och hans bakdäck och cyklade för allt jag orkade och ny kraft strömmade genom kroppen!!! :) 2 mil kvar! :)

Strax innan 1 mils skylten startade det åska och spöregna på oss men jag kunde inte bry mig mindre! Leendet av att se enmilsskylten gjorde mig så stark och glad!!!! Dyngsur i spöregnet och blåsten cyklade jag fram genom Motala, upploppet och genom målfållan med ett leende på läpparna! :D Så jäääävla GÖTT!!! Tiden blev 5.37!

Lite trött men skitglad blev jag väl mottagen i målet av Marie, Henke och deras döttrar med goa kramar och hejjarrop!!! Tappra själar som stod ute i regnet. Så himla skönt att känna stödet som jag hade av dem och av alla som följde mig via sms och skickade peppande sms efter vägen!!! Jag cyklade på tiden 5.37 och jag är så stolt. Målet var under 6 timmar och det klarade både jag och Elina! :) Jag gjorde vad jag orkade och känner inte att jag hade kunnat gjort något annorlunda. Jag var stark när jag va det och cyklade på även när jag inte var det! Stolt över mitt pannben och faktiskt stolt över bedriften.

Grymmma tjejer va vi båda i söndags!!! JÄÄÄÄ hejja oss!!!!

Ni som inte riktigt har koll på hur långt 15 mil är så är som från Västerås till Leksand, Motala eller Lindköpning ungefär. Bara att cykla i nästan SEX timmar i sträck kanske ger en ungefärlig känsla:) Det är nästan en hel arbetsdag ;) Och man gör av med över 4.000 cal i energimängd, så jag har varit lite slö och trött ett par dagar för jag har haft svårt att äta efteråt. Lite klantigt var att vi glömde häma ut diplomet efteråt:P Men vem behöver ett sånt?!! ;) Jag hade verkligen en ROLIG upplevelse (förutom ett par mörka mil som alla har), men absolut att jag kan göra igen! :D Nästa år blir det HELA! ;)

Dagen efter kände jag mig oförskämt PIGG!:) Förutom att jag var lite öm i hela kroppen så hade jag nästan inte ont någon stans!:) Har inte ondare än efter ett vanligt träningspass. Öm i svanken och nacken/ryggen. Lite trött i benen. och ett halvdecimeters uppskavt SÅR på ställen där INGEN vill bli riven ;) Och med känslan att jag kan göra ALLT haha! :D

Ett stort TACK till alla inblandade som gjorde helgen fantastiskt bra, ELINA (grymt jobbat) Marie (som öppnade sitt hem med värme till oss), Johan, Åsa och Jenny!!!!!! TACK TACK TACK, vilket härligt gäng!!!

Då var det avklarat, 15 mil på cykel, och del ett av Halvklassikern är fixad! Hejja hejja!!!
Nu är halvklassikerbollen i rullning! Vansbro nästa! Brrrrr! ;)

Laddar för halvvättern :)

Nu håller jag på att packa och dona lite för imorn då jag och Elina drar till Moooootala för lite cykling på söndag. Bilen är bytt med mina föräldrar, grejer fixade, nu ska jag bara packa och fixa en pastasallade till oss till imorn. Detta blir sista inlägget innan tävlingen. Ber om ursäkt om jag tjatat om den här, men det är vad mitt liv har kretsat kring lite de senaste veckorna. Men jag har nog mest tjajat om den på träningsbloggen;)

Tänkte blotta mig lite och kanske sätta lite press på mig själv haha :S Man kan ju ändå söka på mig och se allt ändå så jag kan ju lika gärna skriva det här;-) Jo såhär va, man kan sätta GPS-tracking på folk om man vill följa dem genom loppet. Man får då ett sms när man startar, vid tre kontroller och vid målgång eftersom man har ett chip på hjälmen. Vilka tider man bör vara vid olika punkter med den hastigheten man håller och när man passerar. Om ni vill söka rätt på nån vän så finns det på vatternrundan.se och resultat. Eller klicka här. Eller om ni vill följa MIG så kan ni skicka HV 2401 till 72456. 2401 är alltså mitt startnummer. Kostar 30kr att följa någon. Så för den som är nyfiken och intresserad så kan ni "tracka mig". Jag har själv satt GPS på Åsa som cyklar tjejvättern imorn, för att hänga med hur det går för henne! :) Elina kan man också följa, bara skriva in Namn och lopp och söka på halvvättern ;)

Och så har jag fixat så jag kan ha min ring med mig som boostning utan att behölva ha den obekvämt på fingret under loppet:) På ringen som för övrigt är handgjord av mig "Just do it!!!" Det va innan jag visste att det va någon annan som snott den som slogan. Men för mig betyder det ändå mycket mer än då! För mig betyder det att inte tänka så mycket utan bara göra ibland. Och under loppet kan det va skönt med ett par stöttande ord. Gör ba gör! Trampa ba trampa!!! ;-)

Woop woop! Snart så! :)

Energi

Sötnosar

Denna fick jag på MMS i lördags kväll! Goaste tjejorna! Massa pussar och kramar till er! Det värmde i hjärtat!

Lugn helg

Denna helg blev väldigt lugn, har tex stirrat in i denna hela morgonen! Men ibland måste man, 6 maskiner blev det! Känner mig duktig att jag faktsikt har lagt tillbaka allt där det här hör hemma också. Renbäddad säng, BÄSTA! Men inte mycket av det jag tvättade var vanliga kläder, var bara massor av träningnskläder, verkligen massor!!! Haha man märker vad man gör om dagarna iallafall :P

Intressant är att man lätt kan se vilket mitt favvoplagg är också! BROTTARLINNE!!!! Kan man ha till ALLT! Jag använder det nästan dagligen, under tröja till jobbet, till jeans, kjol, ja vad som helst, och när jag träninar. 17 st låg i tvätten idag! En stor hyllning till brottarlinnet ger jag idag, söndag den 3 juni! ;D

Åttttttiiåååååttaaaaaaan

Skitgod, rekomenderar!!! Åt jag hos Emma igår med kladdkaka! Mumsigt fredagsmys efter skivstång/spinningen. Igår blev en riktig mysfrdag, myskläder och gottit och film. Vi kikade på New Years Eve, helt okej! :) Assa han må va rätt gammal nu, men Bon Jovi är fortfarande rätt het!

Nu sitter jag och väntar på att mamma och pappa ska komma med bilen så jag kan låna den och få iväg min racer på lite ompyssling. SKa fixa till växarna och bromsarna. Inte för att jag kommer bromsa på vättern, men kan vara bra att ha :P