Ont i ögonen - fel styrka på glaset

Igår var jag till optikern och klagade på att glasögonen jag skaffat inte kändes bra. Redan när jag fick dom förra veckan så var det som att vänster öga skulle ploppa ur och jag hade svårt med abståndsbedömningen när jag gick och så. Det sved i ögonen och jag fick huvudvärk. Så igår gick jag alltså tillbaka och sa som det var och att jag ville ha en ny undersökning för att verkligen kolla så jag har fått rätt styrka. Var där idag och det visade sig att jag hade fått för starkt på just vänster öga och att dom skulle beställa nytt glas. Känns skönt att det inte var jag som var knäpp och inbillade mig. Nu får jag alltså samma styrka i vänster som jag hade i mina gamla men jag hade fått lite värre brytningsfel på höger så det har ändras lite. Men det är fan inte mycket på typ 8 år så det är bra. Hoppas att dom andra blir bättre, för det borde ju bara en skön känsla när man får nya glasögon och att det känns bättre och man ser klarare =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0