Är du en perfektionist? Jag är tydligen det...

  • Du blir lätt irriterad när saker går "fel" (nja, besviken på mig själv)
  • Du berättar ofta för folk hur de kan göra saker "bättre" (nä, tänker bara)
  • Du är rädd för att prova nya saker eftersom du är rädd att misslyckas (nä, för tävlingsinriktad)
  • Du oroar dig ständigt för dina prestationer (japp)
  • Du bryr dig mer om vad andra tycker än om dina egna känslor (japp)
  • Du har svårt att ta beslut, tänk om det blir fel (japp)
  • Du ger sällan dig själv beröm
  • Du har en lång lista med saker du borde göra (japp)
  • Du är väldigt självkritisk (japp)
  • Du dubbelkollar ditt jobb om och om igen (inte jobb, men privat)
  • Du har stora svårigheter att avsluta jobb du har påbörjat
  • Folk säger ofta till dig att du inte vet när man ska sluta (räknas "tänk inte så mycket?")
Hur många svar passar in på dig??
1-2
Grattis, du har inga tendenser till att vara perfektionist
3-4
Du har lindrig tendens att vara perfektionist.
Mer än 4
Du oroar dig ständigt för att inte vara tillräckligt bra, och har stora tendenser till perfektionist. Var snällare mot dig själv.
(Test från tidningen PS!)

Meh hallå! Det här testet gör ju alla till perfektionister ju!! Vem fan får inte mer en fyra???!!! Jag försökte bocka i så få som jag bara kunde och ändå fick jag fem. Jag kan lika gärna säga nästan alla :S för lite av nästan alla påståenden känner man ju. Men jag tycker inte att jag är perfektionist för det, det låter så negativt. Jag är bara mån om att göra bra ifrån mig, tävlingsinriktad och vill att folk ska tycka om mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0