Sluta klaga för fan

Okej, nu vet jag också att jag själv klagar genom att klaga på dom som klagar. Men jag blir bara så jävla trött på allt gnäll om denna kyla och snö. Jag råkar tycka att det är så jäkla underbart att vi för en gångs skull har riktig vinter och massa snö och fint med sol och allt. Men jag måste vara välsignad med förmågan att känna lycka genom såna enkla saker som väder. För det är vad jag gör. Riktig vinter är som en drömvärld för mig. Jag har alltid varit mycket i fjällen hela min uppväxt så jag förknippar snö med något härligt. Visst, jag har förståelse för sånt som att tåg inte går och så och gamlingar som strupplar sunt, att det kan vara drygt. Men alla ni andra som klagar bara för att klaga, så jävla onödigt, lär er att se det vackra i det istället. Som sagt, vem vet när vi kommer få uppleva den här riktiga vintern igen. Vinter är ingen naturkatastrof eller liknande som man måste sky som pesten och hata. Hade vi haft värsta översvämningarna och sånt så hade det varit något att klaga på. Nu har vi bara vinter. Och vintermånaderna är minst dec-feb, så innan dess kan man ju ändå hålla käften. Folk som klagat redan sen januari..... Om man börjar klaga i slutet av april, ja då kan jag ändå ha lite förståelse. Men nu ska det ju faktiskt inte vara annat än riktig vinter! Våren kommer och sommaren också, det lovar jag. Det gör den varje år, vi har alla årstider.... varje år, eller nej, vi har inte det alltid. Men I ÅR HAR vi riktig vinter, den årstiden som faktiskt inte slår igenom varje år! Sommaren kommer men tills dess, lär er att njut av det istället. Problemet är inte snön! Jag kan inte fatta hur man kan önska att det ska bli varmare och slaskigt och regnigt och jävligt, för det kommer ändå inte att bli sommar nu iallafall!!! SLUTA ÖNSKA SLASK OCH REGN!!! Det är ju samma folk som gnäller för att det är barmark på vintern andra år eller för varmt på sommaren också om det är rekordsommar. SLUTA GNÄLL FÖR FAN, jag blir oxtokig av att höra detta tjat varenda jävla dag!!! NJUT nån gång, det skulle göra er gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0