Han rammade bilarna, jävla galning!


(bild från platsen)

Fy fan. Idag var jag och badade med Jonas i hallstagropen och när vi skulle åka hem och packar in i bilen kommer hör vi hur det börjar smälla och låta uppe vid början av pärlbandet av bilar som stod parkerade efter vägen och ser en liten lasbil komma mot oss och rammar flera av bilarna som stod efter vägen. Det var bilar parkerade på båda sidor av vägen så det var rätt trångt. Han stannar inte heller utan fortsätter bara och kör och vi står bara där som fån och tänker, vad FAN är det han gör. Det ser ut som han med flit åker och mejar bilar från vägen. Vi tog direkt regnumret. Det var som i en film. Min bil står ungefär i mitten av pärlbandet och ser hur han kommer närmre och man tänker bara, faaan också, hoppas han inte mejjar ner min bil. han fastnar i en bil ca 15 bilar bort som blev skrapad efter hela sidan och av med sidospegel och så. Sen så fem bilar bakom mig så fastnar han igen regält (den röda bilen som står och jag har zoomat in på). som dras med ut i vägen av lasbilen, förlorar nästan bägge dörrar och gör att alla bilar framför krockar ihop med varandra. Det är två bilar mellan den gamla röda bilden längst till vänster  (som det för övrigt fanns två exemplar av i världen och han hade väntat tre år på att hitta) och min bil. Den bilen bakom min stod fast mot den bakom den så lastbilen har alltså gjort att alla dessa bilar har krockat ihop, men slutade vid min så jag hade ren tur, när den bakom mig också hade blivit lite kvaddad i baken och inte jag. När jag ser hur han mejjar alla bilar så tänker jag spontant att jag måste åka så jag sätter mig (dum som jag är) i bilen och ska åka, men det är ju rätt trångt att komma ut så jag sitter i bilen när lasbilen åker föbi mig och kunde lika gärna ha rammat min sida också när jag satt i. usch. Han fortsätter och kör in i bilar framför min. sen försöker han backa och greja för han sitter liksom fast mellan alla bilar och kommer inte bort, det är typ lika många kvar på vägen innan den blir fri. Jag och Jonas var typ först där och såg hela förloppet men rätt tidigt kom det upp fler folk och vi ringer polisen. Snubben är fortfarande kvar och försöker backa och ta sig därifrån. Man kände lite smått panik eftersom man visste inte riktigt vad han skulle ta sig till. Han hade dessutom en rottweiler i sätet vid sig så man ville inte gärna stoppa bilen. Dom skickade polisbilar från sala och västerås för att dom skulle kunna ta honom. Han åker sedan vidare och rammar fler bilar för att ta sig där ifrån.

Jag ringer ner till Basse som jag vet också var i gropen för jag ville veta vad han hade för bil och kolla om han hade klarat sin bil och det hade han. Stackarn, jag pratade nog både lite osammanhängande och skrämde nog honom lite, men jag ville veta så jag kunde kolla ju.

Jag hade tur, min bil klarade sig helt. Polisen gick runt till alla bilar och skrev, när han kom till min sa jag att den var oskadd och han tyckte att jag skulle kolla noga så jag va säker, men jag sa att jag var där när han körde förbi så jag var helt säker. Tog ett tag innan jag kunde åka trots att den var oskadd eftersom polisbilen hade parkerat in min bil, och den ville jag inte gärna kvadda. Tur att Jonas var med och kunde köra hem, för jag var typ skakis. Jag tyckte att det var vädligt obehagligt, tycker inte om oberäkneliga galningar... :( Även om man nu bara skadade materiella ting så kanske det var ren tur.

Tydligen tog dom honom... Enligt Aftonbladet var han både full och saknade körkort... :S

Full förare körde på flera bilar

Sala. Först körde lastbilsföraren på flera bilar som stod parkerade vid en badplats i Vad söder om Sala på söndagseftermiddagen. Och därefter smet han.

– Jag vet inte hur många bilar han körde på, men det är flera stycken. I åtminstone ett fall har man behövt beställa fram bärgare, säger Lars Hamrin vid polisen i Västmanland.

När polisen lyckades stoppa den 47-årige föraren, som dessutom saknade körkort, hade han också nästan kört på en cyklist.

Mannen är misstänkt för en rad brott, bland annat grov vårdslöshet i trafik, grov olovlig körning och grovt rattfylleri. Han är känd av polisen sedan tidigare.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article7451336.ab

Nu måste jag sova! Over and out!

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh herre gud!!! Vad crazy! jag och R var där sent igår när vi åkte från mor och far! Folk parkerar ju som idioter där omkring! En bil stod mot färdriktiningen och allt!! han ville jag bara döda! Och alla andra det är vår grop! När vi var där räckte de med den lilla "parkeringen" för det var bara 3 bilar på den tiden!

Fatta om det skulle komma en brandkår och försöka ta sig igenom:O



Tur att dom fick fast puckot!

2010-07-12 @ 09:59:17
URL: http://psajk0.blogg.se/
Postat av: Helena

Jo det är sant att folk ibland parkerar som idioter fast jag tycker ändå att dom parkerar rätt bra, så länge dom håller sig långt ut på vägen så kommer man ju förbi och man åker försiktigt och har körvana! Annars tycker jag också att folk kan hålla sig borta från våran grop! :)

2010-07-12 @ 12:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0