Kronans Droghandel

Jag måste bara få kommentera denna jätte som nu ska slå igenom i apotekbranschen.

Föst vill jag ge Wikipedias svar på ordet drog:

Drog (eng. crude drug) är en växt eller djurdel som innehåller någon form av aktiv substans. Farmakognosi är läran om dessa droger. En drog innehåller sällan bara en aktiv substans och många av våra moderna läkemedel är utvecklade och renade substanser med ursprung i växtriket. Ordet drog används i dagligt tal som synonym till narkotika varför viss förvirring kan uppstå.

Jag tycker rent ut sagt att det är helt åt helvete att man får ha ett sådant namn. Droghandel för mig är inte ett positivt ord och passar definitit inte på ett apotek. Man tar inte ett ord där "viss förvirring kan uppstå". För mig är apotek en del i läkemedelsbranschen som hjälper folk att må bättre. Och visserligen gör väl droger också det, hjälper folk att må bättre. Många missbrukare använder redan apoteket som en plats där de faktsikt köper sina droger. Missbruk av läkemedel har idag fler användare än heroin, kokain och ecstasy tillsammans. Att få ha ett sådant namn på en kedja ger så missvisande signaler. Jag förstår inte hur de kan godkänna det. Jag blir illa till mods. Jag kanske ska starta ett servicebolag som tillhandahåller huhållsnära tjänster och döpa det till Helenas Kvinnohandel. Eller så kanske dom ska sälja ut systembolaget och man får köpa upp det och döpa det till Ragnars spritlangning...

Misstycker starkt till detta namn. INTE ok!


Kommentarer
Postat av: Hugofreya

Very nice and well designed web site. Great content and a fascinating read, keep up the good work and looking forward to more in the future.

2011-04-11 @ 19:39:52
URL: http://hugofreya.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0