Som en puppetmaster =)

Den enda som är snabbare och bättre än mig är nog Tiden. Den verkar ha en tendens att ständigt ligga steget före mig! ;) "jag hinner jag hinner...." men så hinner den alltid före. Snabb som satan är den alltid och vill ALLTID vinna över mig. Som att den MUCKAR med mig och vill tävla mot mig... ALLTID! Konstant maratonlopp som slutar med att jag spurtar som satan mot slutet fast ändå snubblar jag ofta vid mållinjen. Ibland undrar jag om den med flit sätter krokben på mig för att den vill vinna. Om jag någon gång kommer på den med såna fasoner, ska jag stämma den för orent spel! Den är nitisk och kritisk och ibland bara allmänt jävlig tycker jag. Och den verkar ha nästan allt med sig i sitt grepp också, typ bussar, tåg...! ja allt sånt... Tiden är rätt cool egentligen, den är lite som en liten PUPPETMASTER som typ styr ALLT! Den behöver inte ens säga något och ändå kan den få en hel grupp att samlas eller resa sig. På jobbet har den rätt många i sitt grepp. Den viskar halv tio och så reser sig alla som att dom vore i trans och samlas kring kaffeautomaten. Helt sjukt egentligen, som en liten Hitler! Jag vet inte om jag gillar att någon har sån makt över mig. Å på morgonen, då är vi nästan fiender, den där Tiden och jag. Den har ju slutit nåt slags jävla avtal med nån som heter Alarm också, så tiden ger order åt Alarm när den ska börja vråla utav bara fan. Tiden får som den vill utan att lyfta ett finger! Och den straffar folk som inte lyder! Fast jag tycker den är lite nonchalant när jag ber den stanna en liten stund. Nästan oförskämt tycker jag att det är! Men lite resonlig verkar den ju ändå vara, med tanke på att det är okej för vissa länder att ligga flera timmar efter och en del får ligga före.. undrar hur den har bestämt det?? Måste ha pratat med Ekvatorn eller nån. Fan, den är så cool, jag bara måste tycka det, fastän jag HATAR den mer än nåt annat ibland (läs oftast). Det är inte många som har pakt med Solen!!! Det vill jag också ha!

Jag vet vad jag vill bli när jag blir stor, jag vill bli som Tiden, den är min Idol, snabb satan och bestämma över allt och alla!! :D

mohahahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0