plump

Igår hade vi lite trevlans med "gänget". Jag, Jonas, Nicke, Micke, Calle och Elina samlades hemma hos Nicke och käkade lite tacos. Sen fick Micke mess och avvek lite kryptiskt till någon annan destination. Vi andra började spela kort :) Sen började vi spela Plump. Det var länge sen. Hade glömt hur kul det var att spela plump. I vårat gäng har det liksom varit våran grej att lira kort. Sen på gymnasiet har vi gjort det. Poker, Bismark, Hjärter, Kamraten, Plump och Stop har det typ blivit på senare tid. Enda kortspelet jag egentligen inte gillar är Hjärter. Vet inte varför, kan vara det att spader dam alltid dras till mig, vilket ger mig jämt tur i Poker (har jag iallafall fått för mig:P) men i hjärter är liksom inte spader dam så bra! Blev nedröstad i söndags hos Jonas, då de andra tre ville spela det mest för att dom vet att jag hatar det. Blev iallafall en mycket trevlig kväll! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Oj plump var länge sen! Gud vad roligt! Spelades ju alltid uppe i sälen med dom vuxna!

2011-01-06 @ 11:23:19
URL: http://psajk0.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0