Igen!

Det händer igen, eller kanske fortfarande! Idag när jag kom hem så satt det ett kuvert på anslagstavlan till en M.K... från en golfklubb. Jag är ju bara så trött på det där! Det har gått över två år, och det kommer fortfarande post hit tll mitt ex! Hur störande är inte det?! Vem vill ha post hem som är adresserat till sitt ex två år senare?! I januari fick jag sitta och ringa till Radiotjänst för att jag fått påminnelse om att jag inte betalat tv-licens trots att jag visst har det, och fler ggr dessutom, då visade det sig att i oktober blev det något strul i deras system och då har mitt ex adess och min blanats ihop på något sätt så min e-faktura som jag har betalat de två senaste ggr har varit till HANS tv-licens. Och då får jag alltså påminnelse på att jag inte har betalat min. TVÅ ÅR senare! Hur är det möjligt och hur drygt är det inte?! Idioterna kan väl göra rätt. Jag flyttade givetvis över pengarna så han istället fick två räkningar hemskickade som han var tvungen att betala eftersom han nu fick två uteblivna faktror. Jag blir bara så trött av att saker fortfarande ska finnas kvar än. Så nu undrar jag, kuvertet som kom idag.

Alternativ:
1: Låta det sitta kvar och ignorera, det är inte mitt problem
2: Riva sönder och slänga eftersom jag ändå vet att han inte bor här
3: Ringa golfklubben och säga att dom har fel adress
4: Meddela mitt ex att han har post hos mig

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: J

Meddela ditt ex att han har post hos dig och samtidigt be honom informera de som tror att han fortfarande bor hos dig att han har flyttat. eftersom det inte är ditt ansvar att lämna den informationen så kommer du heller inte att ta på dig att göra det.

2011-03-10 @ 19:17:28
Postat av: Stora L

Jag skulle ringa golfklubben. Du ska ju inte behöva hantera hans post. Det är ju hans problem om han missar info från sin golfklubb... och deras problem att han inte får info från dem.

2011-03-10 @ 21:20:52
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0