Telemark! :)

I Lördags blev det bräda hela dagen i Soligt Sälen med AfterSki som avslut! I söndags åkte jag bräda halva dagen och sen efter lunch hyrde jag Telemarkskidor och tänkte prova! Tyvärr blev det inga bildbevis på det tror jag;) I början kändes det lite halvt livsfarligt, men sen fick jag in balansen lite bättre. Det var faktiskt väldigt kul att prova och det jag gillade mest vara att det var västa bra träningspasset! Helt galet ont det gjorde i låren. Man får ju träning av bräda också men där är jag mer van, och efter 1,5 dag med bräda var jag redan lite trött och sen köra Telemark på det var skönt värre! Att åka Telemark för er som inte vet, är som att göra oändligt många utfall samtitigt som att det är ett halt underlag så man måste parera :) Efter ett åk var jag redan för svag för att gå ner ordentligt. Och efter tre timmar så var benen som spagetti men jag ska SÅ prova det igen!! Jag älskar att löra mig nya saker. Haha när jag åkte i backen hade det kunnat vara kul att sätta mikrofon på mig för i varenda sväng så lät/svor/peppade jag mig själv för att kunna åka vidare för att det gjorde så ont i benen. Envis är en bra sak! :P Så nu har jag förståelse för mina vänner som åker Telemark, att de gärna vill åka sittlift för att få vila benen lite mellan åken!

SÅ ROLIGT var det iallafall och SÅ bra träning! Det gillar jag!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0