Nu äre Kriiiiiiig!!!!



Jag är så FRUKTANSVÄRT TRÖTT på att ständigt bli sjuk nu så nu jävlar går jag till motattack!:) Jag gillar ju egentligen inte sånt här, tabletter eller medicin öht. Men nu behöver nog min kropp lite hjälp för att återhämta sig och få tillbaka någon form av motståndskraft. När jag pratade med en sköterska sa hon att det kan ha med att göra att jag började året med magsjuka och eftersom de flesta goda bakterier finns i magen så kan det ha blivit obalans där som aldrig hunnit återfå balansen, så nu försöker jag med provivashots. Dessutom tänker jag nu även KRIGA bort alla bakterier med Kan Jang och sedan tillföra massa vitaminer och mineraler och massa annat bra som hjälper kroppen att få tillbaka styrka, boosta den helt enkelt. NU JÄÄÄÄVLAR ÄR DET KRIIIIG mot alla elakingar som härjar i min kropp och vara snäll och hjälpa kroppen att återfå styrkan. För efter fyra gånger så kan jag säga att man börjar bli ganska orkeslös...

I min lilla kur så ska jag även försöka prioritera sömn ett tag (är jag ju liiite dålig på :P), för hur det än är så är det då kroppen bygger upp sig och laddar kraft så ett tag framöver så ska jag göra allt för att återfå balansen:)

Det var lite kul, när jag var in på naturapoteket och sa att jag hade varit sjuk nu fyra gånger i år och sa att jag behövde något för att hjälpa kroppen så pratade vi lite och så frågade hon också om jag gjort något de senaste året som kan ha bidragit, hon frågade "jobbar du mycket, stressar du mycket, tränar du mycket"? haha mmm, kan hända att jag gör ibland... Mina senaste två år sen uppstarten på jobbet, jag blev singel och har börjat träna har nog lett till en del både yttre och inre stress, inget jag spontant skulle säga att jag är stressad över på det viset, snarare att jag vill väldigt mycket, gör rätt mycket:D och blir stressad och rastlös om jag inte har något att göra, så ja kanske. Jag mest bara känner att sova, vila och ta det lugnt kan jag göra när jag blir pensionär... inte nu;)

Sen så vill jag bara säga en sak till... BLÄ, att ta en shot Kan Jang smakar ungefär som en svagare Jägermeister... inte så gott, vitaminerna var iallafall okej, men man vänjer väl sig. Ska ju bara boosta ett litet tag:)

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är jobbigt att kriga mot kroppen, den är ganska stark=/ Men jag krigar på jag med, vägrar inse att jag kanske borde varit hemma från jobbet, men jag går dit vägrar inse fakta utan i med lite alvedon så funkar man på ett tag. Lägger jag mig ner nu visar ju kroppen att den har vunnit! Sen att man är helt däckad när man kommer hem och sover hela kvällen är en annan sak! Men jag tycker du tänker rätt. Ibland kanske kroppen beöhver en liten hjälp, typ en knuff i rätt riktning trotts att jag igentligen också är emot sånt där men den kanske bara behöver hjälp just då!

Jag vill ha friska helena och Emma!

2011-05-25 @ 21:29:42
URL: http://psajk0.blogg.se/
Postat av: Stora L

Jag tycker det är kul att du förklarat krig mot dig själv. Det har jag också gjort idag. Fast inte mot sjukdom, utan mot trötthet. Har otroligt svårt att hålla ögonen öppna... Men det är bara att tvinga kroppen att röra sig efter de mönster jag bestämmer, även om hjärnan inte hänger med :)



Hoppas du blir riktigt frisk och kry snart! Sommaren är ju här!

2011-05-26 @ 06:17:33
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0