Gör det mig sjuk?



Förra veckan fick jag höra något intressant när vi pratade om att jag varit mycket sjuk, och jag kan inte riktigt släppa det. En kollega frågade mig om jag använde munskölj eller liknande och jag sa att jag är dålig på att använda, men ibland kommer jag på mig själv att jag ska göra det. Så sa hon att hon har provat två gånger och blivit jätteförkyld båda gångerna. Och anledningen till att jag inte kan släppa det är för att jag vet att jag tog en hut för ca 4 veckor sen då jag såg att den stod i badrummet. Det var nån dag innan jag blev sjuk. Nu tänker jag slänga bort den. För jag använder lite ibland med väldigt långa mellanrum och har blivit förkyld. Det är rätt bra förklaring, för det tar ju död på allt i munnen så man liksom inte får några goda bakterier kvar... svårt att veta om det är en slump eller om det faktiskt är så att det är bra för tänderna men faktiskt dåligt för kroppen. Läste lite olika artiklar och mycket styrker just detta. Jag tänker då inte använda det nå mer...!

Kommentarer
Postat av: Emelie

HELENA!!! Man ska absoooolut itne använda listerine!! Alla tandläkare och många som opererar folk i munnar och fixar löständer och grejer , alla inom tandvården har bannlyst listerine just för det är så mkt kemikaler i det! Det fräter liksom i munnen. Man tror att det är bra och tar bort allt men det är fel. Den förstör munnen och kan skapa obalans på immunförsvaret. så jag tror oxå att de kan bli den du blir sjuk av. ska du ha munskölj ska du ha denta eller va den heter.inte listerine.

2011-06-01 @ 11:02:47
Postat av: OllE

Listerin är inte bra för tänderna. min tandhygienist rekomenderade flux

2011-06-01 @ 20:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0