Lidingöloppet 15km



Igår var en rolig dag! Upp innnan klockan sex en lördag känns ju sådär, men jag skulle hämta upp Fia och Gabriella halv sju för att dra till Stockholm och Lidingö:) Vi hittade nästan på en gång så vi hade gott om tid att fixa ordning och kolla lite på mässan och sitta lite i solen innan. Det var skönt! Där träffade vi pojkarna en sväng också och han önska dem lycka till :)

Själva Lidingöloppet rätt jobbigt men också jätteroligt!!! :D Man tror inte att det är sant hur inihelvetes backigt det är. Det är typ som Rocklundaspåret gånger 10! Det är inte plant mer än några hundra meter åt gången. Så jag hann aldrig komma in i någon skön lunk, och han man göra det för en liten stund och kände att det gick lite lättare så kom en ny backe och det bara sög i hela benen när man var uppe.

Min tid blev 1.41.23. Jag är inte nöjd med tiden men försöker övertala mig själv att det var bra att jag tog mig runt. Jag var ju fortfarnde inte frisk så det var lite svårt... Tyvärr var det nog ändå viljestyrkan att springa på när det blev tungt som svek. Okej, det är väl inte en kass tid för att vara första gången, och att jag aldrig sprunnit 1,5 mil förut, men långt ifrån nöjd, men så är det! Ville under 1.30 och skulle ha tyckt att det var okej under 1.40, men över det så skulle jag bli besviken och det blev jag. Aja, att springa konstant i 1 timme och 40 minuter är ju jobbigt i sig så :P

Stort grattis till Fia som sprang på 1.13.24 och kom på plats 59 av 2733 kvinnor.
Helt galet bra!!! Och grattis till Woker som sprang på 1.20, Gabriella på 1.29 och Mathias 2,5 minuter snabbare än mig. Faaan, han sprang om mig när jag var som tröttast:P (arg) Snällt var att han försökte få igång mig, men nej, det gick liksom inte. Det jag grämer mig mest över på loppet är att jag släppte rygg på Gabriella efter 5km, hon sprang i min takt och jag VISSTE ju att det skulle bli mycket jobbigare om jag släppte henne, men då fick jag för mig att jag var trött och släppte på takten och lät henne springa iväg. Jag hade nog kunnat hålla hennes fart om jag bara hade haft mer viljestyrka.

När vi skulle hem råkade vi åka lite fel så vi fick ta en detur förbi Uppsala. (Vi råkade åka åt fel håll på E18 när vi åkte ur stockholm och kom mot Norrtälje) Hem och käka, duscha, fixa och sen cykla ner på stan för att fira lite. Skräll så hamnade vi på BMB :P Dansade gärnet!:D Trångt satan! Och SATAN va ont jag hade i föttterna efter kvällen!

När jag kom hem klockan tre så kunde jag inte bestämma vilket som hade varit jobbigast; gå upp innan sex en lördag, springa Lidingöloppet eller dansa i högklackat hela kvällen :P Men skönast på hela dagen var ändå när jag landade under täckena i min sköna säng!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0