Om en prinsessa


Istället för ett tal till brudparet så skrev jag, Malin och Camilla ihop en liten saga, som jag sedan gjorde till en liten bok. Den gjorde vi t 30 ex så att varje bordspar skulle få varsin att bläddra i och sen läste vi upp den för dem som i en ljudbok, med "pling" när de skulle vända blad. Tror det blev riktigt uppskattat och jag blev så glad att både brudparet och gästerna förstod alla fyndigheter vi hade skrivit :) Klicka på boken om ni vill kunna läsa den.


Det blev lite hektiskt när denna skulle göras samtidigt som trycksakerna till bröllopet. Vi satte oss och knåpade ihop text på måndagen, på tisdagen skrev jag ihop sagan till sammanhängande och flytande berättelse. På onsdagen började jag formge den. På torsdagen trycktes den och jag och Malin vek den. På fredagen satte jag omslag, framsida och band in den i 30 ex. Så vi gjorde alltså en barnbok, inbunden och klar på tre dagar. Det tycker jag var ganska bra gjort :) På sidan om heltidsjobb och bröllopstrycksakerna. Det är därför som jag inte var så kontaktbar på en vecka :P


Kommentarer
Postat av: Stora L

åååå en sån fantastisk present! Vilka fina vänner bruden har!

2011-09-16 @ 20:53:14
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0