Indoor walking



Idag provade jag, för mig, tredje nya passet denna vecka. Efter två spinningpass var det idag dags för att prova IW - Indoor Walking på Friskis. Det har inte blivit av att jag har provat det eftersom jag bara har haft gymkort tidigare, men efter att jag skaffade All-kort i veckan så har jag hunnit med tre stycken nya pass faktisk! Yey! Love it:) Jag blev härligt svettig och personligen tyckte jag att det tog väldigt mycket nere i ländryggen. Och det kändes som bra bålträning också och inte bara ben som man lätt kan tro! :)

Indoor walking är ganska så ny träningsform på friskis som jag skulle beskriva som spinning fast med crosstrainingmaskiner. Såhär beskriver de själva träningen:

Indoor walking är en enkel konditionsträning som alla kan vara med på. Kliv bara upp på "Walkern", greppa styret och börja gå! Hela kroppen engageras och du blir skönt svettig. Belastning, utgångsställning och tempo varieras under träningen, men grundkänslan är som att svävande jogga i en lätt uppförsbacke. I passet växlar du sedan mellan att greppa styret eller de två stavarna som pendlar på var sida i takt med dina steg. Du jobbar också fritt med armarna i vissa avsnitt och tränar då extra din hållning, balans och bålstyrka. Belastningen styr du med ett litet reglage, vilket gör träningen precis så lättsam eller tuff som du önskar.


Det är absolut ett pass som jag skulle rekomendera! Det är en behaglig träningsform skulle jag säga trots att det är stärkande och man blir svettig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0