IW och löpning

Idag startade jag morgonen på bästa sätt, med Emma i träningssalen 9.30. Indoor Walking stod på schemat och jag tog mig till och med dit i hopp om drop-in plats. Hade energi över hela dagen efter den starten. Så himla skönt att komma igång direkt och inte hinna såsa till något. Även om jag faktiskt har tränat ca 11 på lördagar i över ett år så kändes det här ändå snäppet skönare. Klockan tio startade även ett löppass långdistans ute som jag hade velat gå på men eftersom jag var på denna och inte visste hur jag skulle klara det så blev det inte så.

Vid fyra däremot drog jag ut till Björnön för att springa lite själv. Gick faktiskt riktigt bra. 7,5 km på 43 min. Sprang första 5 på 29.30 (minuten bättre än senast) och sen sista 2,5 på 13.5. Det blir totalt en snitt på 5.44min/km. Hade en bra löpardag, det va härligt, men jag hatar ändå Björnöns mördarbackar!!! Måste förstöka få i ett eller två pass löpning i veckan till bara, men det är svårt. Ett till MÅSTE jag få in för att få bättre flyt. Jag var dessutom lite seg i benen av IW:n så jag är supernöjd! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0