Kondition vs styrka

Det är intressant hur kroppen och psyket funderar. Jag har mycket bättre pannben när det gäller styrkan än när det gäller att anstränga pulsen och lungorna. Jag har märkt att jag lättare ger upp när det blir jobbigt med kondisen. Kanske för att den är sämre... Hur som helst så har jag märkt att UNDER själva träningen så är träning där det är styrka skönare! Men efter ett pass med kondition så är det en skönare känsla av tillfredställelse än om man jämför med styrkepass. Det måste ju vara att man på nåt sätt tar ut sig mer på konditionen som gör att det är ett oskönare träningssätt men ett skönare resultat :) Vi får väl se, nu ska jag ju träna mycket mer kondition, så kanske blir det tillsut lättare och skönare än styrka? Återstår att se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0