Spinn puls distans



Idag provade jag på ytterligare ett för mig nytt spinnpass, spinn puls distans i spinnsalen på bv för Mats (samma kille som jag köpte racern av, Tack tack:)). Passet gick ut på att hålla pulsen konstant under en längre tid. Det är lite svårt för mig som inte fått full koll på min maxpuls än, men idag gick jag upp fem pulsslag och det kändes bättre, men kanske ev kan gå upp ett par till för att pressa mig lite till. När jag ligger på 85-88% i puls så känns det bra och jag får skönt flyt. Det är lite lustigt att bara ett par pulsslag kan få en att bli jättetrött. I slutet fick vi gå upp på rött och det käns direkt när man kommer upp över 90%. Krafterna tar lätt slut:P

Bra med passet var också att det var låtar med tydlig puls, tydliga taktslag så man väldigt lätt hamnar in i rätt takt, det är väldigt peppande och gör det lättare att spinna! DET gillar jag!

Det som är skönt med pulspass är att man får en indikation när man behöver trampa mer eller slå ner på takten. Man kan ju lätt tänka att, vafan vadå dra ner på takten?- orkar man så orkar man.. ja det är ju visserligen sant. Men man ska inte orka bara för stunden utan en längre tid så där är det ju lika viktigt att se till att pulsen inte rusar iväg som att se till att den inte tappas! Och det som är mitt mål, Halvvättern, är ju distans och inte sprint. Funderar faktiskt på att köpa mig ett ordentligt pulsband eller pulsklocka för att få bra koll på mig själv både vid cykling och löpning, lära mig vad jag ska ligga på för att få ut maximalt av kroppen, tror det kan vara en riktigt bra grej :)

Skepp å hoj! Det kändes härligt idag och kroppen känns bra! Trots att jag va bra trött i ben, skinkor och axlar sen igår! Imorn ska jag kolla upp mina problem med benhinnorna, återkommer om det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0