Tåhäv



När jag var hos sjukgymnasten fick jag i uppgift att dels göra tåhäv för att stärka upp vaderna. Det skulle vara på något som sluttade för att få ner hälen längre ner, under tårna och ta mer. Jag använder därför nu min fotpall som träningsredskap, jag använder den ändå inte till fotpall. Den är klockren för den går att ställa i hur mycket lutning man vill och sen är det bara att köra.

På jobbet drar de på min lilla avdelning i ett gummiband varje dag klockan två så då har jag satt det som träningstid för mig också. Jättebra för då blir det av att jag gör dem! Vardaglig träning för att stärka upp vaderna helt enkelt! :) Det gäller bara att vara kreativ, hitta bra lösningar till att göra det som man måste för att hålla kroppen hel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0