Dagens mat-tips

 
Jag hatar egentligen när folk lägger upp bilder på mat, både på fb och insagram, på vad de äter. Men just nu gör jag också det och ja, som många andra maträtter så ser det lite äckligt ut på bild. Här kommer lite inspiration på en hyfsat nyttig korvstroganoff som jag slängde ihop av det jag hade hemma idag. Ja allt är relativt, vad man klassar som nyttigt förståss. Korv skulle jag inte klassa som nyttigt nån stans, men nu var det det som fanns i frysen, och jag behövde mat! :) Men det är iallafall steka korv, morötter, zuchini, ha i krossade tomater, salt, svartpeppar, några droppar tabasco, en pytteskvätt grädde och puttra en stund. ha i minikeso. Servera med fullkornsris. Snabbt, enkelt, gott. Skulle jag ha haft färska tomater hemma så skulle jag ha tagit det istället för krossade ut nyttighetssynpunkt. Och vill ni ha nyttigare så byter ni korv mot nötkött och skippar grädden. Det var mitt tips för dagen. Här kommer ett till tips till er som tycker det är svårt att laga mat. PROVA er fram!!! Det blir sällan så fel :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0