Spontant blodomlopp!



Busigt! Idag blev det spontant inhopp på Blodomloppet. Linda hade en nummerlapp till övers och jag tänkte vafan, ja varför inte, det kan va kul! Så 25 min innan start fick jag veta att jag skulle springa 10k. Vid fem fick jag nys om startplatsen...så jag skyndade mig hem från jobbet. Typ kvart i sex fick jag veta att jag kanske skulle få springa, så jag bytte om och cyklade till Friskis och gick till starten för att träffa Linda och när jag kom dit så hade redan uppvärmningen börjat! Bara sätta på nummerlappen och KÖRA!!! :D
 
 
Hihi, glad tjej! ;) Mamma hade första parkett på Biskoppsängen, där jag skulle ha suttit innan jag visste att jag faktiskt skulle delta. Haha, jag fick ringa mamma och säga "du, jag kommer inte ner, eller inte för att kika, jag är på väg till starten och ska springa nu!" Loppet kändes skönt i kroppen. Jag kunde springa hela vägen och var inte skittrött! Tiden blev 57 min så inte jättebra, men inte piss heller:) Springer hellre än bra kan man säga! Dessutom hade jag preppat med nässpray eftersom jag har en lindrig förkylning i kroppen. Får va okej, det var ju spontant och mest bara kul! Det var riktig flashals i början och en bit av lervälling så man fick gå, sen var det som vanligt tjockt med folk så man kunde inte springa i den takt man ville. Man kände att man förlorade tid där som var svårt att ta igen. Sen på slutet var målgången kass! Också mycket folk som gjorde att jag fick gå sista metrarna in under målfållan. Lite tråkigt. Men som sagt, det var så himla skönt väder, härlig stämning och bara ett väldigt kul lopp, kul grej! :) (ps många som sprang med gps fick sträckan till mellan 10,5-11, jag fick 10,5;))
 
Hade vetat innan att jag skulle springa idag så hade jag dock INTE kört backträning i måndags och INTE HIT igår hahaha, så jäkla trött i benen redan innan. Och kanske sett till att hinna käka nåt innan, så med tanke på omständigheterna gick det bra :) Tiden känns inte viktigast utan att det faktiskt kändes rätt bra i kroppen. Kanske är spontant grejen för mig, jag blir mindre pressad och gör det enbart för att det är kul! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0