Julveckan!

Det har varit en jätteskön julvecka hittills, här kommer en liten kort resume! :D Ni vet ju redan att jag började ledigheten med The Hobbit och sen Jufysen på Friskis. Hann även med att shoppa klart alla julklappar inan. Avslutade kvällen me mys hos Nicke där lagade mat till han och Jonas och sen såg vi nya Ice Age. Hihi, tänk att barnfilmer kan vara så kul! Det bästa med barnfilmer är när man ser alla skämt som är riktade mot de vuxna. Älskar såna filmer! :D
 
 
Fick hjälp av snälla Calle att lägga på glidvalla och vallatejp på skidorna. Och sen åkte jag ut till Rocklumdaspåret med Nicke och tog ett varv. Fy satan så arg jag blev. Åkte 7km och det tog fyrtiosex jävla minuter!!!
 
Väääädligt missnöjd tjej då kan jag säga. Att inte kunna ta sig upp för en backjävel utan att slåss med skidorna! Bara bakhalt hela tiden. Halva vallatejpen hade lossnat och en del av den hade dessutom satt sig som en klump på ena skidan. Tänk att en sån liten klutt kan stanna upp så mycket. Den stannade upp när man skulle få fart och sen höll inte fästvallan i uppför. Haha tur att Nicke var lite förstående. Jag var något frustrerad. Känns långt bort att lyckas ta sig igenom Vasan...
 
 
Kvällen spenderades med mina godingar. Uppesittarkväll hemma hos mig med traditionsenligt bingolotto! :) Ingen vann något, men vad hade man väntat sig :P
 
 
I min julstrumpa hittade jag något till mig själv. Jag hade slagit in mig själv;) Tyckte att jag förtjänade välmående så jag tog mig iväg på julspinnpasset! :) Bäst spenderade julmorgontimme! Man kan tycka att det kanske är nördigt och dumt att ta sig iväg på julafton och träna. Men det är vad jag tycker är kul! Och det roligaste var att jag var inte själv om att vara knäpp. När jag kom till parkeringen strax innan tio så var det proppfullt med bilar på bv. Ett spinnpass med bara poppiga jullåtar gör ju att man direkt kommer i julstämning. Och få ur sig lite energi så man kan hålla sig lugn resten av dagen :)
 
 
Julafton var jag hemma hos mamma och pappa tillsammans med dem, brorsan och Willis. Hihi, verkligen myspys. God mat, julstämning och lite paket :) Har inga fler bilder just nu för jag hade med mig systemkameran, men kan inte hitta batteriladdaren för tillfället så jag kan ladda det döda batteriet och sen få över dem till datorn.
 
Juldagen började också bra! :D Tog en lugn morgon och sen iväg en sväng till gymmet. Träffade på Robban och han visade och körde monstret med mig, Synrgy360x. Vi körde 10 övningar, 5 varv. Tabata-style. (20sek, 10 sek förflyttning) Riktigt kul! Nåt pass till där och det är perfekt ställe att köra egna pass på sen, eller med nån kompis. Behöver man inte fundera så mycket på vad man ska göra utan bara köra och ha kul! Haha men man känner sig lite som en apa på cirkus eftersom man springer och hoppar och drar i massa grejer och de runt omkring, tex de på löpbandet eller crosstrainers har ju inget annat vettigt att göra än titta på. Det bjuder jag på. Kanske kan inspirera andra att också testa! :) Avslutade passet med att testa massageröret som finns på gymmet. Nej det är inget snusigt;) men man ska ligga på den och grida sig mot den för att få djupmassage av musklerna. Hehe både jag och Emma konstaterade att man kände sig lagom snusktantig när man skulle ligga på den och få insidan masserad :P Hahaha
 
Var hem till mina föräldrar och åt lite mer julmat och sen tog vi oss ut och hälsade på farmor och farfar på landet. Sen var det bara att försöka göra sig lite fin för kvällen. Förfest hos mig och sen utgång på Hatten. Bra kväll! Såg en tjej som låg och kröp i snädrivan. Slog faktiskt en signal till farbror polisen och bad dem kolla upp Vill ju inte att en full tjej ska somna ensam i snön i minusgrader direkt.
 
 
Nej jag tänkte inte banta. Men det var det enda som jag fick i mig igår. Värken i käken började under natten och blev bara värre och värre. När jag gick upp på morgonen kunde jag öppna käken typ 10 cm. Vette fan vad som hade hänt. På vardagsrumsbordet låg skumtpmtar från dagen innan, och knäck och bara hånade mig. Och jag va SÅÅÅ hungrig!!! Att inte kunna äta är fan en pina. Spreciellt om man är en sån som mig som behöver sömn och mat för att fungera! Låg i soffan hela dagen nästan. Hur skönt som helst (om man bortser från käken, magen och hungern) Såg tre filmer :P
 
 
Se Blev Life as we know it igen. Happy Feet och Change Up. Kika på ChangeUp om ni inte sett den. Riktigt go måbrafilm tycker jag :)
 
Idag var det jobb igen. Lite svårt att gå upp bara och så fattar man inte riktigt att man ska upp. Tycker att det är kul att vara tillbaka på jobbet. Goa jobbisar. Lite systemfel och ingen som kan hjälpa dock, det är inte så kul. Men en härlig dag som avslutades med Cirkelfys med grabbarna som vanligt eftersom det är torsdag! :) Äskar när vi får bonusövning i slutet! Älskar sån träning har jag märkt, då kommer krigaren fram, kombinerat styrka, flås och mos, underbart!!! :D Önskar att smärtan i käken ska försvinna snart men annars är livet är rätt gött! Måste ringa polisen också imorn. Mitt körkort är fortfarande borta :( Visserligen ska det ändå snart bytas så jaja, bara att fixa :)
 
God naatt mina sötnötter. Imorn är det jobb och sen är det lite ledigt IGEN :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0