Klantigt

Igår efter träningen så käkade jag mat och sen efter ett tag så tänkte jag att jag kunde få ta lite glass. Ur en sån pappförbapckning från GB. Så jag skulle skära en bit och när den låg på diskbänken var det så hårt att skära så på nåt sätt för att få mer kraft så tog jag upp paketet i handen. Vips så åkte kniven genom glassen, genom pappret och in i handen/fingret. Tänkte lägga upp en bild, men det såg så äckligt ut :S Nu har jag problem idag med snabbkommandon på datorn för så fort jag särar på pekfingret och långfingret så går såret upp eftersom det ligger på sidan i fingret och ner mot "sinhuden" mellan fingrarna. Smart som jag var så tänkte jag att jag skulle ha rent innan jag satte på plåster, men hade ingen alsolsprit så jag tog handsprit... kan säga att det sved liiite :P

Typiskt mig att vara oförsiktig! När jag bodde med mitt ex vet jag inte hur många gånger han sa åt mig att sluta vara så oförsiktig. Vet en gång när jag skulle skruva uppe i lamputtaget i köket och ställde mig på bordet. Då gnällde han både på att jag ställde mig där det kunde braka ihop när som helst och att jag inte drar ur proppen först. Men å andra sidan tyckte jag han var töntigt försiktig så det tog väl ut varandra haha:P Living live easy! ;)

Tanken slog mig senare att om jag hade tagit en vass kniv och inte en vanlig bestickkniv så hade nog fingret inte varit kvar, och typ vem jag skulle ha ringt isf.... "Ursäkta, skulle du kunna köra mig till akuten, jag har skurit av mig ett finger." Och så han jag fundera på hur jag skulle kunna byta kläder med en asblodig handduk firad runt ena handen. hahaha, ibland spinner tankarna iväg. Tur att det inte gick så illa :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0