Val Thorens

Här kommer lite bilder från veckan som gått och VAL THORENS!!! :D Vi har haft såå bra väder som ni ser;) Bara en och en halv dag som det snöade och det var asbra för då fick vi åka puder i två dagar :D Alltså det är MAGISKT att glida runt offpist och surfa fram i pudret! Tyvärr fick jag inte jättemånga bilder eftersom min kamera la av redan första dagen så jag hade bara min mobil. Många kort när vi sitter och njuter i solen blev det, trots att vi egentligen inte gjorde det så mycket, men det är då man kan ta fram kameran lättast!:)




Lite ölpaus på eftermiddagen behöver man för att återfå vätskebalansen i kroppen ;) Här är gänget vid en bar i backen. Mys mys!!!



Nedan kommer ett par bilder på när vi är ovanför molen och åker, så fantastiskt vackert naturfenomen. Det var ena dagen då man knappt såg någonting och vi tänke nästan ge upp, men så kom vi upp på ett ställe där vi hamnade ovanför molnen och kunde åka i solsken och puder! Jag och Calle tog oss ut på en extra avsats där och åkte ner där det var bara lössnö, Helt underbart. Jonas har en film på det som kanske kommer sen! :)




Jättesköna människor som var med, vissa galnare än andra och alla var riktigt duktiga på att åka! Det var det som var helt klart bäst, att alla var så jäkla duktiga och tyckte att det var så kul att åka. Ingen väntan, bara åka åka åka! Vi åkte mellan 9 och 17 nästan varje dag. Så jäkla skönt att benen måste vara lite vältränande ändå, för jag fick inte så ont alls :) Styrka! :D

De sista dagarna där var helt fantastiska, så jäkla mycket bra åkning så det finns inte ord för det. Kan inte ens göra ett bra inlägg om hur bra det var som återspeglar verkligheten! Tack alla godingar som var med och tackar så mycket för att jag fick följa med. Kärlek till härliga människor, vänner, snö och solsken! Idag.... trött tjej :P

Fall, skador och annat:
Calle sträckte ryggen redan på resdagen sedan han i handleden. Nicke hade trasiga revben och dök på huvet. Kajjan var paj i knät. Bergek körde så bindningen nästan släppte. Jag körde så bindningen blev lös. Lagge körde upp en stor repa i ena skidan. Jonas sträckte ljumsken. Janne gjore ordentliga vurpor.

Jag lyckades med ett par skador fast inte så farligt :) Första dagen lyckades jag med två krockar med andra människor, idioterna svängde in precis framför mig och då smällde det till och man flög! Jag tumlade runt några gånger offpist och som tur var är det så mjukt så man sällan gör illa sig :D Men en gång slog jag i axeln ganska hårt. Sen "puttade mina vänner av mig" från liften precis när jag skulle sätta mig så jag fick den i huvet och sen åkte med huvudet i backen:P Så jag har haft ont i nacken och halsmusklerna ett par dagar. Tur att det var sista dagen det hände:) Ryggskydd och hjälm, en billig livförsäkring! ;)

Det ska kännas i kroppen och på utrustningen att man varit ute och busat hihi! :)

Kommentarer
Postat av: ema

Åhh fan vad jah vill!!!!!! nu vill jag bara dö!

2012-02-19 @ 18:38:58
URL: http://[email protected]
Postat av: Salisen

ååå va mysiga bilder, ni ser ut att ha haft de toppen bra :)

2012-02-22 @ 20:00:16
URL: http://salisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0