Livet

Det är tokigt ibland hur livet är. Alla dessa känslor som finns i kroppen! Livet är inte alltid så lätt och jag är en av dem som inte heller begär att livet ska vara det. Jag tror sällan på "otur". Jag tror på ödet därmot, men lika mycket på att man kan påverka sitt öde. Jag tror att det finns en väg för oss alla och en plan för oss alla. Sedan kanske man inte alltid håller med om att det är en sån bra plan alltid. Ibland är det onödigt mycket sorg och sådant som gör ont, men det för oftast även positiva saker med sig. Men mitt i allt som kallas livet så måste man också LEVA. Och det är här jag menar att valet kommer in. Man kan VÄLJA väldigt mycket som man inte tror är egna val. Man kan välja att öppna ögonen och välja att leva så bra man bara kan. Det är farligt att hamna i Lyckofällan, att konstant söka efter lyckan och bli besviken när man inte känner full lycka. Livet för mig de senaste veckorna har varit som ni märkt på bloggen ganska tungt. Men mitt i allt så har jag ändå valt att leva. Skrattat och haft skoj och valt att se de mesta positivt och för vad det är. Jag blir mer och mer ödmuk för livet ju mer jag lär mig om livet. Och jag tackar det för allt som det ger mig. Kanske känns religöst, och ja, jag är religös. För jag tror! Jag tror på glädje, jag tror på kärlek, jag tror på allt gott som finns i världen och jag tror på livet!

Känslor brottas i kroppen, känslor som är varandras motsatser. Konstigt hur allt ibland kan trängas på så liten yta. Glädje och sorg. smärta och lättnad. Saknad och skönt att slippa.

Ändå harmoni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0