Kotten

 
I söndags träffade vi på en kotte på vägen hem från Östraholmen-färjan. Den strosade runt helt själv och jag fick så ont i hjärtat. Dessutom hade den lyckats krypa in i en plastring när den var mindre som sedan satt sig fast runt kroppen, det kan ni se på den första bilden. Vi försökte pilla bort den men det var så hård plast så det gick inte. Jag fick springa till lilla cafét vid hamnen och hämta sax och så hjälptes jag och Sussi åt att hålla i den lilla grabaten och klippa isär ringen så vi kunde plocka bort den. Jag mår fortfarande dåligt över den stackarn, och hoppas att den läker såren som blivit av ringen. Och att den inte blir överkörd. Jag skulle bara vilja linda in den i bummull och ta hand om den.. Aj aj i hjärtat. Aj aj.
 
Och till alla er som ser detta. Tänk på det här när ni tycker det är långt till papperskorgen nästa gång!!!

Kommentarer
Postat av: Fia Jonsson

En fantastiskt god gärning av er! :) Mycket bra!

2012-07-31 @ 12:43:21
Postat av: emma

stackars liten<3

2012-07-31 @ 17:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0