Vansbro halvsim!

Här ser ni nästan hela sista kilometern som vi skulle simma som var i Västerdalälven. Den första delen ca 0,5km var i Vanån.
 
 
Jag och Elina startklara, snygga och redo att ställa oss i startfollan, blippa handleten och ner i det något kalla vattnet. Elina kan ni komma ihåg att hon har gröna axlar så ser ni oss på de andra bilderna nedan. Asså, så jäkla snygg man va i denna outfit! Just gotta looove it hahaha :P
 
 
Precis uppkomna ur vattnet! Lite klurigt när man skulle upp för hela våtdräkten var ju full med vatten, så benen liksom vek sig under en när man klev upp på rampen och ur vattnet. Innan det rann ut och man blev sin vanliga vikt igen. De var jättegulliga vid mål, drog upp våtdräkten i ryggen direkt så man kunde röra sig lite bättre, därav den utroligt snygga hållningen för oss båda. Plus att vi faktiskt var lite andfådda också. Våra tider blev Elina 42.55 Jag 43.01.
 
 
Duktiga tjejer var vi tycker jag! Vattentemperaturen ska ha varit 17,6 grader. Vi var pigga och glada och det gick bra! Inte vet jag vad som är bra tid eller så men detta var det loppet av de fyra som jag ändå inte brydde mig om tiden alls, utan bara skulle i mål. Både jag och Elina simmade nästan enbart bröstsim eftersom vi är kassa på att crawla :) till nästa år ska jag se till att jag har lärt mig att crawla hyfsat så jag iallafall kan alternera lite :) Även i detta lopp blev det inget diplom. Har blivit lite vår grej tror jag. Vi missade ju hämta ut Halvvätterns i Motala och denna gång var det så lång kö så vi sket i det. Vi har ju ändå våra medaljer! :)
 
 
Nu är del 2 av 4 avklarade! Woop woop, nästa del blir Lidingö15. 15km löpning i Stockholm. Försöker springa några ggr i veckan, men det går lite tungt, men skam den som ger sig! Det blir ett lopp som jag redan har gjort en gång tidigare (förra året) så jag vet hur det går till :) Men det gör ju också att pressen blir lite högre, jag vill ju prestera bättre i år såklart! Påt bara påt! Spring bara spring! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0