En dag i Örebrooo

Idag har jag varit i Örebro hela dagen på kurs. Det var en kurs i försäkringar och vardagsjuridik. Fan så intressant! Lärde mig masor om försäkringar, olika lagar som gäller vid giftemål och om man är sambo och när man har barn och bonusbarn och lite äktenskapsförord och testamenten och vad som händer om man dör. Bouppdelning och arvingar och sånt. Låter kanske tråkigt tycker ni, men jag tycker det är riktigt intressant och en hel djungel!!! Och man MÅSTE ha koll på såna här saker. Har ni inte det. Gör så ni har koll. Så ni är ordentligt försäkrade och när ni kan ANVÄNDA den. Och ni som har sambo eller barn eller både och... sätt er in i vad ni har för juridiska rättigheter och skyldigheter. Det är viktigt.

Nog om det. Avslutade dagen med ett ordentliget HIT-pass. Station 1 och 2 var inte jättejobbiga och jag kände "fan idag hade jag asmycket styrka" och att det var rätt lätt. Sen gick jag in i väggen på första sekunden på station tre och det var så jäääkla jobbigt! Svettades som en gris och kändes i hela kroppen! Jobbigt pass! Härlig känsla!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0