En hand på ryggslutet

Tänk att det finns just vissa saker som gör att man mår lite extra bra. Som gör att kroppen myser för en sekund. För mig är en hand på ryggslutet, precis ovanför svanken, en sådan grej! Kan vara bara av en vän, behöver inte vara mer speciellt än så. Tror att det för mig är ett tecken på ömhet. En hand där, som kanske föser än lite framåt när det är lite trångt, eller för att göra en uppmärksam på att inte gå över vägen för att det kommer en bil, eller en hand där för att visa vem man hör ihop med. Jag kanske har skrivit det här förut någon gång, men vissa killar har ju magi i händerna som gör att man blir lugn bara de rör vid än på just det sättet. Haha kanske är det storleken på handen, inte vet jag, men jag tror det har med känsla att göra, en del har bara väldigt mycket känsla.

Då kommer jag in på kramar också. Asså, en riktigt mysig kram gör ju att man bara smälter. Det är verkligen skillnad på kramar och KRAAAMAR precis som på hand och HAND! Vissa kan verkligen kramas, på ett sånt sätt så man blir varm i kroppen. Det är tex något som jag inte kommer tumma på om (när) jag skaffar pojkvän sen. För mig är det verkligen viktigare än viktigast, för det säger så mycket tycker jag. Jag skulle kunna räkna upp på mina fingrar de som ger jättemysiga kramar, och det är både vänner, flirtar, pojkvänenr mm. Men de är inte jättemånga. Men jag undar ändå om det har med känslor att göra också? Eller med killens kropp att göra? Eller har det krasst med fysisk kroppskompatibilitet att göra? Jag skiter i vilket, men jag skulle kunna svälta och bara leva på det om jag kunde :)

  • En riktigt go kram
  • Någon som tar tag i midjan om en, en metern före man ska korsa en väg,
    för att försäkra sig om att man inte kliver ut framför en buss. (haha, ja jag är ganska oförsiktig)
  • En varm kram bakifrån när man står och diskar eller lagar mat
  • En blöt kram av en precis nyduschad kille.
  • Doften av nyduschad kille
  • Ett par mjuka läppar mot mina
  • När ett par starka armar flyttar mig för att komma närmre honom
  • Skeda
  • Ligga i soffan i en varm famn
  • När någon lägger handen på mitt lår i bilen fastän han kör
  • Någon som ligger i soffan och tittar på en när man virrar runt i lägenheten, och håller ut armarna för att man ska stanna upp och ge honom en kram.

Haha nä nu måste jag sluta, innan jag blir knäpp, det är ju ganska smidigt att inte tänka på sånt här! :P Det märks att jag inte har tränat på ett tag som sagt, för då blir jag mer än tänkande människa:P Träning är ett jävligt bra till mycket och faktiskt väldigt bra substitut för närhet;) Man får liksom utlopp för saker då som gör att man faktiskt inte reflekterar så mycket på när närhet inte kommer som ett naturligt dagligt inslag. Nu tränar jag ju för att jag tycker att det är kul, men det råkar vara en bonus att det dämpa vissa andra saker också :P Men om ni vänner undrar varför jag kramar er lite extra mycket så är det därför, jag ÄLSKAR att kramas och man måste ju passa på, är ju det bästa som finns!!! :D Och jag har alltid varit en väldigt fysisk person (kanske man inte kan tro nu) men det va så tills för tre år sen, när min naturliga närhetsdos hade gått ur kroppen och man inte fick det som daglig dos längre. Nu är man ju så ovan så man blir rädd när någon tar i en haha. Kanske kommer jag aldrig bli så fysisk igen. Men kramar har jag hållt i hela tiden så det är jag inte rädd för utan bara tycker är JÄTTEMYSIGT!!!

Vad är det för speciella saker som gör att ni smälter lite extra? :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Kan inte annat än hålla med om att det där med att få en riktig KRAM är bland det bästa som finns!!! Helst från en underbar pojke...

2012-05-08 @ 11:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0