Kramp

Asså, nu börjar jag undra om jag är lite defekt haha. Nu har jag VAKNAT TVÅ NÄTTER av att det har krampat i min vänstra VAD. Som att det inte räcker så vaknade jag inatt även av att mitt högra LÅR krampade. Och idag känns det som en stor sten sitter i låret. Spänner jag benen så krampar det efter bara ett litet tag i båda lår och båda vader. Vet att jag hade samma problem för nåfra år sen, att jag vaknade varje natt ett tag av kramp. Jag hade även svårt att hålla paraplyet i morse i vänster arm för att det började göra ont i triceps. Det borde inte ha med träning att göra eftersom jag INTE har tränat alls på snart två veckor. Det enda jag har gjort är att jag var och slog lite bollar på rangen i måndags, men det va ju flera dagar sedan och bara en hink.

Så vad har jag gjort? Saknas något ämne i kroppen eller vad? Någon som vet? Kan förkylning sätta sig så på musklerna? Det jag kan läsa mig till är att det kan vara vätskebrist vilket är väldigt troligt då jag faktiskt inte har druckit knappt alls de senaste två veckorna, när jag tränar kommer det mycket mer naturligt. Hehe, graviditet kan också ge samma symtom, men det vet jag helt säkert att jag inte är! Man kan också få kramper på nätterna i vaderna och stora lårmusklerna om man ändrat sin träning tex tränar till ett marathon läste jag. Kanske min kropp tror att den tränar till det? Jag har ju visserligen ökat träningen med 300% för benen med både löpning och spinning månadaden innan jag blev förkyld. Sen bytte jag till 0 dagar träning.... Hoppas att det går över! Du ska jag iallafall ta mig ett glas vatten!

Kommentarer
Postat av: J

Magnesiumbrist.

2012-05-12 @ 11:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0