Västeråscykeln



Det är inte varje dag man cyklar förbi Sätrabrunn, men det gjorde jag idag:) Upp tidigt på min lediga dag för att cykla cykla cykla! Jag och Elina var med i Västeråscykeln, ett cykellopp som från Västerås centrum, Skultuna, Svanå, Sätrabrunn, Haraker, Skultuna och tillbaka till Västerås. Hejja hejja oss!!! Bra förberedande lopp för Halvvättern som är om tre veckor. Det gick bra förutom att jag åkte i ett gupp och sen blev det astungt att cykla, vet inte om det blev något fel då eller hur det va. Får kolla upp det. Kändes som att jag skulle dö utefter Harakersvägen. Eller så var det inte alls fel på cykeln utan bara motvind och dåligt rull:P Lyckades även vakna med huvudvärk som förföljde mig hela dagen. Inte så bra tid blev det direkt, men det var ju trots allt andra gången jag motioncyklat ever. En på 4,3 och nu denna. Kan bara bli bättre! :)

Hehe tråkigt var också att vi blev snuvade på ca 1mil, skräckan var bara drygt 8 istället för 9 som det skulle vara. Bullen i Sätrabrunn satt jäkligt bra också! :) Men att cykla i över tre timmar kändes i baken. Ingen humpa humpa igår direkt!;) Men det är lika bra att vänja sig för om tre veckor är det 5-6 timmar på sadeln som gäller! Idag känns det fakstiskt inte alls så mycket än! :)



Snilleblixt: Vill ni veta nåt mer kul, dagen innan jag skulle cykla så tänkte jag bara se till att det fanns ordentligt med luft i däcken, men så fattade jag inte hur den fungerade så tillslut hade jag lyckats få ur ALL luft ur bakdäcket och regäl PANIK. Klockan var över tio på kvällen och jag förstod inte hur jag skulle få tillbaka luften!!! Efter mycket provande så fick jag tillslut det! Och snälla Nicke kom över för att assistera... Glad tjej :)

Också snilleblixt:
Jag har ju inga cykelbyxor heller så jag cyklar i mina löparbrallor. Inte optimalt. Tänkte också att det kunde vara bra att göra nåt åt området där det skavde sist ag va ute och jag tänkte PLÅSTERTEJP är ju typ bra på allt, så jag tejpade insidan av låren så nära musen jag vågade. Det som var smart drag då, var mindre smart när tejpen skulle bort kan jag säga!




Efter cyklingen tog vi oss till Kajens och åt en välförtjänt lunch!:) Mmmmm gottit! Sen hem en sväng och sedan spenderade jag kvällen hos Nicke med honom och Calle med att lira lite kort och sen se Hockeyn och äta godis, efter 2000 brända kallorier så tycker jag man kan få äta det man vill:P Japp, jag såg faktiskt hockeyn, jag kan jag med! Men de spelade ju inge bra, det va synd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0