Ta hand om bil-dag

Efter att ha fixat bromsar, absdatorn mm som gick på 8.500 nyss så kan jag nu checka av en till punkt på min to-do-list för 2012, laga rosten på min bil! :D Här kommer före och efterbilder!
 

 
Å så jävla bra det blev! Jag är verkligen så sjukt tacksam för hjälpen jag fick av Jonas med att fixa det! Jag hatar när det är något jag inte kan fixa själv utan måste ta hjälp, det är så jobbigt. Just därför är jag så glad att jag fick hjälp! Som ni ser så är det inget man gör i en handvändning utan den blev mycket väl omhändertagen.
 
 
Tadaaaaa!!! Den är ju helt som ny! Rosten är borttrollad! :D Tack snälla gulliga!!! Hade det varit jag så hade jag tagit sandpapper och papprat bort så mycket som det gick, haft på rostskydd, spackel, slipad och målat. Men nu är det ju ORDENTLIGT gjort. Till och med löddrat igen hålet! Grymt bra, sååå fin!!!
 
 
Under tiden passade jag på att skrapa bort målarfärgen från baklucke"golvet". Terapiarbete. Jag välte ju ut en halv burk vit målarfärg i den för nåt år sen så då plockade jag ur den helt. Mmmm klantigt jag vet, kommer fortfarande ihåg när jag öppnade luckan och upptäckte att det var färg i hela utrymmet! Men så tänkte jag att jag kunde se om jag kunde göra nåt åt det och så ska jag lägga in en billig filt i botten och använda den igen. All färg gick att plocka bort, alltså det är slätt nu, men fortfarande vitt. Bra där Helena! Och så kunde jag dammsuga ur bilen helt och byta till vinterdäck! bra bil-lördag! :) Hann till och med staka till Hökåsen och tillbaka på inlines innan jag skulle fixa mig för fest hos Madde. Man hinner om man vill :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0