Kakmonster

 
Gjorde kakmonster igår :D Söta blev de tycker jag och de blev väldigt poppis på jobbet! :) Jag såg bild på dem och gjorde som jag tyckte. (Ena bilden är dock tagen där ögonen sitter fel, men det åtgärdade jag sen) Så såhär gjorde jag om ni är nyfikna!
 
Cupcakes. Vanlig smet finns recept överallt. Jag använde fullkornsmlöl för att få nyttigare. Och så hade jag i linfrön för att det också är nyttigt :) Jag gjorde tre olika. Kakmonstret är blåbär i. Kakmonstrets tjej är det hallon och torkade tranbär i. Och kakmonstrets utländske vän är det hackad vit och mörk choklad, kolasås och solrosfrön. In i ung och grädda.
 
Creamcheesefrostingen är gjorde på smät vit choklad, Filadelphiaost och pressad citron, smaka av tills det blir bra. Eftersom jag gjorde ganska små och utan papper så vände jag på de så att de skulle stå på de skulle få en platt yta att stå på. Bredde  på frostingen och doppade ner de i färgad cocos. Det färgade jag genom att hälla cocos och karamellfärg i en påse och blanda runt. De bruna ckoklad, är det smällt mörk choklad och filadelphia, citrin och florsocker i frostningen. Och där har jag färgat cocosen genom att värma den i stekpapnnan tillsammans med lite kakao.
 
När du doppat dem och fixat så tar du kniven och skär upp för munnen och trycker i en kaka. Jag fick dela kakorna på fyra för att de skulle få plats eftersom jag gjorde så små. Gör man stora monstren så är det lättast att göra de i formar och sen tar man en stor kaka och "matar" den med. Ögonen har jag droppat ut på smörpapper, först smält vit choklad och sen mörk. Gör man stora så kan man köpa mintkyssar och trycka dit :)
 
Nästa gång kommer jag göra dessa som chokladbollar, samma lika men med chokladbollssmet. Kan man ju också göra i olika smaker :) Perfekt till barnkalas eller dop tycker jag :)
 
Puss på er!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0