Kycklinglasagne

 
Idag slängde jag ihop en kycklinglasagne, jättegott blev det! Tror jag är i ett uppsving när det gäller mat för tillfället, det är för att jag är så trött på att laga mat till bara mig så jag har börjat laga lite mer god mat för att göra det hela lite mer roligt att äta. Brukar väldigt sällan göra lasagne mest av den anledningen... och för att jag inte gillar köttfärs. "Köttfärssåsen" är gjord på finstrimlad kyckling, champinjoner, paprika, krossade tomater, tabasco, salt och peppar. Den varvade jag med bechamelsås och lasagneplattor. Det är även ett lager brockoli och haricotsbönor i. Toppade med pyttelite ost. Ugn 225grader i 20 min. (Hade kunnat fått stå lite längre, men jag hade inte tid. Serverade med vitkållssallad (vitkål, olja, vinäger, salt peppar) och keso. Ett tilllägg, alltså jag gör nästan aldrig mat efter recept, jag hittar alltid på, så om ni frågar efter recept någon gång, så kan ni bara få hur jag har gjort som nu, och inte något hämtat recept, så ni vet. Inte exakt vetenskap utan bara väldigt god mat enligt mig! Om jag sjäv får säga det, så är just laga mat något jag är rätt bra på ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0