Gratäng

 
Idag eftersom jag inte torde träna riktigt så lagade jag mat istället. haha, ja alltså jag lagar ju annars också förstås, men nu blev det inte lika stressigt. Det blev lins och pastagratäng med massa gottit! Pasta, linser, brockoli, morötter, tomater, paprika, zuchini, keso, fetaost, lite salami och kryddat med salt, peppar och Tabasco.
 
 
Riktigt gott blev det! :D Bara skära allt och ha i en form tllsammans med lite kokt pasta och grädda på typ 150 grader i 45min. Såhär i efterhand hade jag dock kanske struntat i pastan och bara ha grönsakerna, det hade räckt :) Gillar sån här mat, det landar lätt i magen till skillnad från potatis och sås... Man kan ha i vad som helst egentligen. Och gratänger är ju bäst, för att man kan skära och slänga i ugnen. Det är nästan som att slippa laga mat. Och det blir nästan aldrig fel. Och så blir det så man får ett par matlådor också :) Och å känns det helt okej nyttighetsmässigt. Fetan hade man inte behövt. Salamin är så himla lite på så stor gratäng så det känns också okej;) Och pyllelite ost på toppen måste man ju ha ;) ASGOTT blev det!!! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0