Inlinesåkning



Idag provade jag mina inlines för andra gången ever:) Och ja jag hade knä och armbågsskydd och bubbahjälm, men jag litar inte på mig själv. Tänkte börja rasta dem lite nu för att få stakträning till vasan. Så jag försöker skata så lite som möjligt och staka så mycket som möjligt. Då får jag också en liten känsla av vilka muskler jag behöver träna upp. Tog en tripp till stugan, totalt 11km, så det blev inte så himla långt, men det är en bra början. De musklerna är inte vana heller vid den träningen så bäst att börja lugnt!
 
Problemet är att jag blir livrädd när det går nedför haha, för jag kan inte riktigt stanna än ;) När jag skulle åka ned för en backe var det en karl med hund som frågade om jag tyckte det var läskigt haha... Kan vara för att jag höll stavarna som spjärn mot backen och inte ville åka ner hahaha. Han sa att han skulle ta emot mig om det gick för fort :P När jag skulle åka över kyrkogården fick jag en gång sväga av vägen och hoppa upp på en parkeringsrefug för att kunna stanna, så ett gammalt par som skulle sätta sig i bilen började skratta åt mig. Fler som skrattade åt mig kan jag säga, men det bjuder jag på :) En vända fick jag hoppa ut i gräset bland gravarna för att stanna (hemskt jag vet, men annars hade jag också legat där;)) Sen fick jag bromsa så det tjöt genom hela kyrkogården. Jajjemen, härligt det där. Men bra för bålen. Det gick mycket bättre hem, då kände jag mig redan då stabilare. Ska köpa ett par stavar så är det bara att köra på hårt. Kommer behövas :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0