Film och Föreläsning

 
Började lördagen på ett sätt som blivit vana nu. 10.00 på Factor Me like! :) Styrka och 20 min parterträning MOSA. Igår var det askul, men så jobbigt efter 10 min, sen efter 15 hade man kommit in i andra andningen och raptilhjärnan slogs på. Jag älskar verkligen att träna tillsammans så man kan peppa varandra!!! Det gör mig GLAD! :D
 
Kom hem och städade och tvättade. Dammsög soffan, jag har verkligen många kuddar...
 
 
Kvällen avslutades med mys med Catta. Vi kikade på This is 40. Helt okej film.
 
 
Sen när Catta gått hem så kikade jag på en till film som vi hyrde Love and Honor. Nja, den var sådär. Och i morse kikade jag på ytterligare en som vi hyrde The Paperboy, väldigt konstig fil, se inte den.
 
Idag har jag sen varit i Eskilstuna på föreläsning om hälsa. Det var kul att man fick bekräftat en del som man själv strävar efter och lever efter, och sen även massa nytt. Man blir alltid inspirerad av såna "måbra-föreläsningar". Och jag tycker verkligen inte att det är svårare än att se till att man mår bra. Bra kost, träning, göra det man mår bra av och omge sig med det man gillar. Och mycket ligger ju i att ta hand om sig själv. När han pratade om att all välmående egentligen grundar sin i magen, även psykisk ohälsa så är det så himla fashinerande och jag håller helt med. Balans av PH-värdet i kroppen mm. Sen tog han upp att om man har "sur" kropp så kan syran sätta sig i vaderna och benen och man kan vakna på nätterna av kramp och smärta i vader och ben. (Där kände jag väl igen mit rätt mycket) Det är tecken på att syran har skickats dit för att kroppen inte vet var den ska göra av den. Skapas av olika orsaker och stress är en av dem.
 
 
Denna var bra för mig, risken att kanske "överprestera" och vilja för mycket så att det får motsatt effekt om man går för långt. Det här gäller inte bara träning utan allt man gör. Jag upplever inte så ofta att jag har svårt med motivationen att VILJA och ORKA och ha DRIV. Jag försöker vara duktig med att hitta energi till att göra det jag vill och gillar. Tex äter vettigt och tränar för att orka och FÅ energi. Men ibland kan jag väl ha svårt åt andra hållet att stressa ner och se till att inte VILJAN går till överstyr och det istället blir överbelastning så man blir sjuk. Men efter vissa misstag jag har gjort så tycker jag ändå att jag har lite självinsikt och vet att jag inte får gå över mina egna gränser. Han pratade också tex träning som är rolig är den bästa träningen.
 
 
Dessa saker behöver man i balans för att må bra. Med bra kost och motion så kommer många av de andra automatiskt. Han pratade en del om ålder och ork och att de egentligen inte alls behöver ha något samband. Bortförklaringen att man är trött och inte orkar och inte har lust och bla bla bla sitter i att man helt enkelt inte äter bra och inte motionerar. Då drabbas tex att man blir deprimerad och sömnen drabbas mm. Tex om man är arbetslös och inte orkar nåt så kan man träna sig i att göra många saker om dagen för att liksom få upp farten och ORKA mer. Jag tycker att det är skönt att på nåt sätt min vilja att göra det bästa av mig själv syns att jag gör nåt rätt, för jag känner verkligen att jag har alla ekrar mer eller mindre starka på mitt hjul för att jag också kämpar för det. Man måste kämpa för att komma någon stans. Att skylla på att man är trött är bara kassa bortförklaringar. Det är iallafall min åsikt och det är skönt att det var någon mer som tyckte det :) Man måste faktikst ta hand om sig själv och bry sig om sig själv och sin kropp för att ORKA! Eller så har jag väl bara haft turen att äntligen ha fått allt på plats:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0