Friskiskort

BTW så bestämnde jag mig på föreläsningen igår, för att det kändes som att föreläsaren sa "Helena, skaffa dig Friskiskort igen" :D Jag läste det mellan raderna! ;) Faktikst, både när det gäller hälsan (att träna det man tycker är kul) och peak performens-kurvan att inte "överprestera". Min vilja att vilja prestera bra på cyklingen och löpningen i år kan alltså i princip försämras av att jag vill för mycket och då presterar jag egentligen sämre än om jag faktiskt låter mig träna det som jag tycker är KUL och sen förlita mig på att det räcker. Inte lägga ALL fokus på de specifika sporterna och på så sätt både tycka att det är pest, pina och förrakt mot det (för att jag måste välja bort annat) och sen kanske tom få skador. Det är något jag ändå nästan redan bestämt mig för att göra, då jag verkligen VILL och saknar att träna det jag faktiskt tycker är skitkul, det som jag MÅR BRA av. De gånger jag har tränat Factor och fått en känsla av att träna med andra medan jag inte haft friskiskort så är det som att jag är hemma igen. Jag har redan innan kommit fram till att jag inte vet om jag tycker det är VÄRT att ställa allt roligt åt sidan i ett år för att köra bara specifika klassikersporterna. Eller, jag VET att det INTE är värt det. Jag måste inrikta mig på dem men jag vill inte utesluta det andra som är kul. Och föreläsarens ord var sista pushen jag behövde för att "okeja" mig själv till ett nytt. Så så får det bli. Friskiskort igen men kanske att jag får välja bara de pass jag tycker är jättekul, och de som är lite mer riktade mot klassikersporterna, annars kommer jag inte hinna med :) Yey! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja Helena! Välkommen tillbaka till "familjen"

Svar: TACK! :D
MIG

2013-04-15 @ 11:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0