Fuck This

 
Då var vi där igen. Erkänner jag att jag är lite arg på livet just nu! Hatar att jag inte hittar bra skor till löpningen, inget funkar. Och så nyss var jag hos kiropraktorn för fjärde gången i år för att försöka fixa till mig. Värk i ena sätesmuskeln, och överansträngda lårmuskler som antagligen är ger smärtan i knäna. Vanligtvis behöver man bara gå dit ett par gånger så är det tillrättat. Han har inte gett några ordinationer förutom att stretcha sätesmuskeln 3 min morgon och kväll. Jag har blivit olika lång i benen eftersom ena skinkan drar ihop sig så det låser sig. Vanligtvis brukar man kunna knäcka till så det blir bra och stannar där men varje gång jag har kommit dit så har det liksom krypit tillbaka i samma läge. Och jag vaknar på nätterna ibland av att det värker just i vänster sätesmuskel. Senast inatt. Eftersom det inte går tillbaka så tycker han nu att jag ska vila från hårdare träning i TVÅ MÅNADER till att börja med, allt som påfrestar och ger vikt på höften främst och knän och lår så inflamationen får läka. Dvs nästan allt jag tränar!!! Jag bör inte springa för det ger för mycket belastning, jag bör inte lyfta lungt eller hoppa. Då går liksom all Factorträning bort eftersom det påfrestar asmycket på sätet och låren. Då bör jag inte heller gå på de passen jag vill på Friskis. Jag FÅR cykla och simma, det är typ det, för det belastar inte. Jag frågade om spinning var okej eftersom det är som cykling, men det är tydligen för hårt också. Jag vill bara krypa ihop och gråta. JAG VILL INTE BARA SIMMA OCH CYKLA. Det är ju inget av det jag älskar! Känns som jag inte får göra nåt av det jag vill och tycker om just nu. DET SUGER. Vafan ska jag göra då??! Vad gör jag för fel, jag fattar inte??! Jag har ju inte alls ont när jag tränar, bara ibland i knäna. Det andra gör ju bara ont typ när när jag ska sova och värker när jag är stilla, och när jag rör mig i vissa vinklar. kanske får jag känna efter mindre helt enkelt. Men jag vill ju heller inte få nåt kroniskt skit. Jag tänkte gå till massören imorn för att få ett andra utlåtande. Det behöver ju faktiskt inte vara så att kiropraktorn har rätt. Och kanske om jag går och drycker ut skiten varje vecka så går det snabbare. Innan jag bestämmer mig så ska jag iallafall köra HIT ikväll (precis vad jag inte skulle göra), sen får vi se! Kanske blir bara gymmet ett tag då för att stärka upp musklerna utan tung belastning. This SUCKS! Jag ska byta kiropraktor! ;) Jag ska iallafall försöka på nåt annat sätt först! Jag tror på massagea och stetcha skiten ur musklerna först och främst! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0