Hos sjukgymnasten

 
I morse var jag till sjukgymnast för att jag ville ha hjälp. Kiropraktorns slöråd att hålla mig borta från träning kändes lite överdrivet, så jag ville ha hjälp någon mer stans. Erik var jättebra!!! Nu har jag ju inte blivit hjälpt än men den känslan fick jag iallafall:P Det var inte yttre sätesmuskeln som var problemet utan de tvära innanför den. Därför kanske det inte hjälpte med bara stretch som kiropraktorn gav mig läxa. Det kommer ändå inte åt den muskeln. Så på måndag ska jag dit, så kommer jag att få armbåge och STORA NÅLAR in i skinkan :S :S :S Jag frågade om jag kunde komma runt det på nå vis och det kunde jag inte :( HATAR NÅLAR. VILL INTE HA NÅGAR I KROPPEN :S :´( Visst KAN man massera men då kommer man inte åt de inre så bra. Om jag får chansen att ligga lite på en sån liten boll på Factor så ska jag göra det också. Han testade massor av grejer och trodde inte att det var en inflamation utan bara att det dragit ihop sig och krampar i musklerna så det trycker mot nerverna (ischias) och skapar myrorna i foten, precis som kiropraktorn och massören säger. När det sedan är fixat så ska vi gå på problem två, knäna. Lät som att jag fick träna så mycket jag ville. Skulle bara tänka på att göra rätt så jag inte snebelastar mer =) När jag frågade om jag kan göra nåt mer för att hjälpa eller om jag gjort nåt galet så var det väl mest "ja, kanske inte åkt vasaloppet;-)" Det var tex bra att jag HADE tränat fastän det satt fast, då får jag iallafall cirkulation. Det känns som att jag fått lite ny energi och det känns inte alls lika mörkt! :D
 
Haha, är det det som kallas selektiv hörsel. Tycker man inte det ena svaret är bra så söker man ett svar som man gillar bättre ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0