Mellanväg

Nu har jag funderat lite hur jag ska göra med kroppen och träningen efter att ha lugnat ner mig lite :P Jag kommer inte att göra som kiropraktorn sa, för jag tror kanske inte att han behöver ha rätt. Jag tar en liten mellanväg. Jag är inte dum mot kroppen, jag förstår att jag måste dra ner på det som ökar på smärtan såklart. Jag ska dra ner lite på de tyngre träningarna till en början, främst de som innehåller hopp och hög belastning på höft, tills det blir bättre. Max fyra dagar i veckan där benen är aktiva. Så om jag ska spinna eller cykla får jag plocka bort något annat pass som innehåller ben. Jag ska försöka välja de Factorpass som inte är sjukt mycket ben, squats mm. Jag får träna fler ggr i veckan men inte ben mer än så. De ska HELT få vila tre dagar. Det är min ambition. och får de vila fler dagar så är det ännu bättre. Jag ska vara JÄTTENOGA med att stretcha övermycket efter varje pass, och på kvällen. Jag får helt enkelt ta tid till det. Ska försöka rulla massagerulle så ofta jag kan och kosta på massage varje/varannan vecka för att trycka bort skiten och bli mjukare. Fokus säte, lår, och höftböjaren.
 
Sen ska jag testa en till sak som jag fick tips om. Behandling på Apalby som hjälp andra med samma problem som mig. Det vore ju GULD om det hjälpte!
 
Ber om ursäkt för dessa sura inlägg, jag är egentligen inte så sur som det låter. Inte när det gäller livet och allt annat. Just på kroppens onda är jag jättesur nu men alltså inte alls generellt arg :) Av någon anledning så har jag plockat bort rätt mycket kolhydrater och fett ur kosten också på senaste tiden så ska lägga till mer sånt också, så kroppen får tillräckligt och inte lider brist på nåt. Så tar vi nya tag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0