=)

Den som säger att man inte hinner med ljuger. Man hinner visst, både träna och ha kul och allt där emelllan=)En fredag med pizza och sällskapsspel fick bli början på en lite körig helg för kroppen men åå så rolig! En röd tråd denna helg är nog träning! =)
 
Kl 10.00 lördagmorgon var det såklart dags för Partner Workout på Factor! Körde med Maria och vi var grymma!!! Såklart ;-)
 
Efter Factorpasset blev det första riktiga cykelpasset för i år. 6,2 mil ut förbi Skultuna och bortåt. Jag hade mjölksyra från start då vi hade kört Squat Clean på Factor. Gick ganska snart över till smått kramp i högerbenet som höll i sig de första tre milen. Sen stannade vi och sträckte på benen några minuter och fick lite mer energi. Hemåt fick vi lite medvind och det gjorde att det gick lite lättare för benen.
 
 
Kvällen spenderades på NOM med vänner. God mat och trevligt sällskap. Dock är ju inte jag en sån fan av att betala massor av pengar för lite och "fin" mat. Jag gillar ju inte mat riktigt så mycket men det var himla trevligt och jag hade aldrig varit där =) Efterrätten kom iform av kladdkaka och glass som vi köpte med oss hem till mig. Blev snack och kortspel! Skön kvälll =)
 
 
I morse testade jag på nya Friskispasset 75 min Off Road! Hela tiden skulle man ha med sig ett bildäck, var man än skulle. Jävla skitdäck ;) Vi sprang, krälade, hoppade. Uppför backar, nedför backar. Burpees, armhävningar mm. Slänga däck över hästhagsräcke, krypa under i hästhagen. Flytta stockar och traktordäck mm. Gräs, lera, skog, hundbajs. Jag fick hundbajs på hela handsken och på byxorna (tur att jag hade handskar ändå! :S Kände att jag luktade skit!!! Det är nu man vill ha egen tvättmaskin och inte tvättstuga! Kommer nog få ett fett blåmärke på axeln av ena stockarna och däcket. Öm som fan nu. Riktigt kul var det iallafall, upp ett snäpp på gilla-skalan sen grunden vi testade förut som hette Boot Camp.
 
 
På dagen har jag hängt på Factor och kikat på när de gjorde maxtester och prowlerchallenge. Satan va jobbigt det såg ut med prowlern. Var sugen på att testa men förstod att det inte skulle gå så bra efter cyklingen igår. De tar lite kräm ur benen ändå. Fatta de som tog 220 i marklyft. Helt galet!!! Själv kikade jag bara, käkade grillat som de bjöd på och njöt av solen ute =)
 
Sen körde jag fjärde passet för helgen som var CGX. Sjukt kul som vanligt. Flumm flumm och sen Ös och Svett överallt! Asså man blir SÅ JÄVLA SVETTIG!!! Jag hade inte så jättemycket kraft i kroppen men när det blir så så slår det liksom över tillslut och man blir oövervinnerlig. Amen typ det är känslan. Känns som att man bara vill fortsätta hur länge som helst. Endorfiner.
 
Ibland blir det lite mycket och då försöker jag hejda mig själv. ca 6 timmar träing på två dagar tycker jag är mycket för mig. Factorpass, drygt 6 mil cykling, Off Road och CGX. Inga direkta mespass heller. Då säger hjärnan till mig "JAAAA KÖR PÅÅÅ! Det här är ju SKITKUL!!!" :D  Men jag vet vad som startas hos mig och det är träning som kan gå till överdrift för att det blir sån jäkla SKÖN känsla i kroppen!!! Som jag säger en känsla av oövervinnerlighet. Som en drog! Andra kanske inte tycker att det är så mycket. Men det handlar egentligen om att JAG inte får gå för långt så jag inte kan hejda mig sen så därför är jag noga med att vila mellan. Självkännedom helt enkelt, jag vet vad som slänger mig över gränsen och där vill jag inte hamna, balans är bäst. Så imorn blir det vila trots att jag bara egentligen har kört två dagar i rad. Kanske vila tis också för att kroppen ska få bygga upp det som har slits ner och faktikst också ge resultat av det man tränat :) Hur det är så är det inte träningen utan återhämtningen som gör att man blir starkare, lätt att glömma i all iver :) En sån här helg är ju inte för mycket så länge jag låter kroppen och huvet vila från träning nån dag efterår, då är det ju lugnt. Älskar träning, det är sååå roligt. Även om jag ska erkänna att jag funderade på att skita i Off Road i morse då sängen var förjävla skön. Tror att jag hade lite energiförlust sen gårdagen också. Nu är soffan och lugnet skönt :) Hoppas ni också har haft en skön helg mina godingar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0