Före/efter- bilder

 
Fick för mig att göra ett litet projekt nu på kvällskvisten. För att jag såg en reklambild för någon träningssida där det stod "forma din kropp på 4 veckor". Som var HELT ORIMLIGT. Men jag ska bevisa att det går att träna till sig ett sånt resultat på 4 veckor, i mitt fall ca 2 timmar faktiskt! Sååå här kommer en före/efterbild på min viktnedgång och träningsresultat!!!... Gå ner i vikt på 2 timmar! ;o)
 
Jag har utgått ifrån EXAKT SAMMA foto på båda och endast MANIPULERAT i photoshop. Ganska gravt manipulerat faktiskt. Jag har alltså inte använt fler bilder. Jag har inte ens lagt ner jättemycket tid utan det är mest för att visa att det går snabbt och lätt att manipulera fram reklambilder som inte alls stämmer mot verkligheten. Ja det är klart att det syns att den är manipulerad (jag är inget proffs) men vet man inte om det så kanske man inte skulle se det, det är min poäng.
 
Sen måste jag tillägga att det självklart finns de som kämpar ashårt och får till riktigt bra resultat när de börjat träna och äta rätt. Som med all rätt kan lägga ut före och efterbilder för att visa på fantastiska resultat. Med dessa bilder vill jag inte på något sätt förminska deras arbete och resultat. Det jag går till angrepp mot är dessa reklamer om snabba orimliga resultat som man sägs ska få på 4 veckor.
 
För att på nåt sätt skydda mig själv och min kroppsform så kommer jag inte att lägga upp orginalbilden, så bekväm är jag inte med min kropp efter att man har lagt upp den högra haha. Jag ser inte ut som någon av dem. Men den ligger någon stans mellan de båda båda två, säkert närmre den vänstra faktikst, som är mer "normal" kroppsform. Men jämte den högra ser den grotesk ut. Man önskar ju att det var som den högre, men tyvärr inte ens nära. Kanske lägger upp den senare.
 
P.S Vill också bara säga att jag normalt sätt inte brukar manupulera bilder som jag lägger upp så det ni brukar se på mig annars, stämmer bra med verkligheten :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0