Förjävlig stretch

 
Hehe, om jag hade vetat att jag skulle få så jävla lång tejp över hela låret så hade jag fan rakat benen först! Skönt att dra bort sen! ;) Tur att jag inte är så hårig från början :)
 
Måste säga att gårdagen var absolut värsta smärtan jag har upplevt hos honom någon gång. Nålarna i sätesmuskeln är jävligt oskönt men det är ju så att det gör ont stötvis, det kan jag ta. Igår hade jag svårt för att hålla mig från gråten och slet mig ur hans grepp och avbröt ett par ggr för att jag inte pallade. Såhär va, problemet i knäna har delvis med överanstrända lår att göra. För om någon trycker på mina lårmuskler, så gör det ont. Ja, mycket ben har det blivit hela året.
 
Hur som helst, det han gjorde var den där stretchen när man stretchar framsida lår, med utgångsposition ståendes som när man ska strecha höftböjaren och sen ta tag i det bakre benet. Men jag fick göra den liggandes med halva delen av kroppen på britsen ex vänstersidan (för att inte belasta knäna). Höger ben ska vara framför mig (strax under höften) och så ska jag trycka ut knät och sen pressade han upp vänster ben mot skinkan. För det första så hade jag problem med att komma fram med högerfoten för att det gjorde för ont i baksida lår, sen hade jag svårt att pressa ut knät med armbågen för att jag är så stel. Och sen att han tryckte upp vänsterbenet... asså jag låg och hyperventilerade på britsen. Han sa att jag skulle säga till när smärtan var på 7/10, det gick ganska snabbt, 7...7....SJU FÖR I HELVETE SLUTAAAA!!! Han frågade om jag hade träningsvärk, men det hade jag inte så jag kunde inte skylla på det. Jag är bara JÄVLIGT STEL och musklerna helt ihopsnörda.
 
Så igår efteråt åkte jag och rollade låren med en 20:kilos skivstång. Gjorde det i våras av samma problem. Ska försöka göra det så mycket jag kan nu för att de ska slappna av lite och orka med att hålla upp knäna. Inte heller skönt, men all rehab som jag kan göra själv är bra. Det och stretchen hemma i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0