Rakt in i kaklet - Helt Knäckt

 
Jag tror jag DOG och kom tillbaka... eller snart är jag kanske tillbaka förhoppningsvis. (bilderna är tagna innan passet, då jag var pigg och snygg ;)
 
Idag var jag på Temapasset på Friskis. Samma upplägg som tidigare, tunga vikter och man ska ta sig igenom antalet reps på varje övning innan man får gå vidare. Vikterna utgick ifrån din egna kroppsvikt. Hela, halva eller 3/4 av kroppsvikten. Eftersom jag är lite skadad så hade jag fått aldeles EGNA lappar för att kunna vara med!!! :D Asså hur glad blir man inte över det stödet man får!!! <3<3<3 Jag fick dessutom med mig en annan tjej också på specialövningarna, hon hade skada fot. Defekta klubben! Tid 30 min. Jag kom lite drygt ett varv.
 
Sprint situps   50   50    
Axellyft m band   20   20    
Marklyft Viloövning ;) Svimfärdig? 10 65 kg 10 50 kg  
Ryggdrag   20 30 kg 10 30kg  
HS push ups på box Ville DÖÖÖ!  25 65 kg      
Full sit ups   50        
Push press Lätt! ;)  10 30 kg      
KB halvsving Oskönt för knäna och Apjobbigt  30 28 kg      
Situps m kasta sneboll Usch!  30 10 kg      
HR push ups Totalt Straff  20        
Rygglyft på pilatesboll   20        
(Reserverar mig för ev felskrivning i antal och vikt)
 
Borta i hörnet vid Hand stand push ups på boxen var jag HELT KNÄCKT! Vad fan hände där??!!! Jag var så nära att börja gråta för att jag var HELT slut i armarna. 65kg + gravitationen (Ja nu vet ni min vikt också, men det struntar jag i). Jag ville inte kliva av boxen heller för att vila, utan trots att man vilade så stod man ju liksom med massa vikt på armarna som bara skakade. Energinivån fanns inte kvar och det brände i kroppen. Tanken på fosterställning och storböl i en blöt fläck inkrupen i hörnet var inte långt bort. Ungefär från övningen innan, ryggdrag (tror jag tog slut redan där), och resterande av tiden var jag helt bortkopplad från verkligheten. Jag vinglade liksom fram mellan övningarna. Antingen så var det inte min dag, eller så var det det att jag tog vikten jag skulle på alla övningar utan att vika mig. Men kettlebellswing med 28 kg?!! Var fan var valet av lättare vikt och fler reps?! :O Obefintlig! Åkte på straff push ups där. Borde egentligen ha gjort fler än jag gjorde.
 
När gonggongen gick, jag gå ut i omklädningsrummet, in på toa och satte mig på locket och andas, det kändes som att jag skulle kräkas! Såg då att jag svettats och småt gråtit ut maskaran över hela ansiktet så jag såg ut som en ful koala haha :P DET ÄR TRÄNING DET! ;-) Spykänslan har inte släppt än. Undrar om det var för att jag testade att dricka en celsius innan och kroppen inte gillade den. Jag är fortfarande typ gråtfärdig. Kanske fel tid i månaden eller nåt, men jag blev helt käckt idag. Eller för lite bränsle i kroppen innan passet. Nedbruten. Vet inte vad som hände. Jag sitter med mat och orkar inte äta. Det har tagit en timme för mig att äta maten på tallriken och nu är den kall. Så jag sitter och bloggar istället, får ur mig lite känslor.
 
Ingen jävla Barbie var och tränade idag iallafall trots de rosaglittriga naglarna. Haha, man hade ju önskat att man kunde använda benen idag och kunnat få lite mer jämn kroppsfördelning. Hade ju tex hellre tagit Squat-jumps än jävla kasta boll som var asjobbigt, där var det bara vilja. Eler farmers walk mycket hellre än att swinga skiten :P Nåja, kommer känna av kroppen imorn tror jag. Ska nog ta mig en stretch till. Det är lördag. Jag borde ta mig iväg och busa. Men kroppen vill inte. Här sitter jag i mjukisbyxor och vill bara krypa ihop till en liten boll. Kanske tar jag mig i kragen strax. Försöka värma på maten igen pillra i mig lite mer då. Usch.
 
TACK för ett FRUKTASVÄRT, kul, jobbigt, kräkpass och all pepp Freddan, Robban och Tobbe! Och TACK för allt jobb med egna övningar! :D Förlåt alla vänner som var på passet om jag var osocial, jag var helt slut! Kändes lite som en fylla, när man inte riktigt är medveten om omvärlden. Ni är alla som lilla extrafamilj! <3
 
Lo limits! Peace out suckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0