krämig pastagratäng med kyckling

Ni vet ju att jag ogillar att spendera tid vid spisen så här kommer en god rätt som sköter sig rätt bra själv. Var en chansning som blev riktigt gott faktiskt! :D Fick en ost av mamma i söndags när jag va där. Funderade på vad jag skulle göra av den så det var basen på idén! Kan säga redan nu att nej, denna gång är det inte en nyttig rätt, men det får man också äta ibland :)
 
 
Förutom osten är det 3dl grädde, 500g krossade tomater, två paprikor, två paket färst pasta och 1kg kycklingfileer.
 
 
1. Tärna och stek kycklingen med lite salt och peppar. Hacka paprika och nå mer grönsaker ni vill ha i. Blanda i salt i peppar i tomatsåsen (går bra sakt i kartongen så slipper man disk :P) Ha lite i botten på formen.
 
2. Ha i halva kycklingen, halva paprikan, ett paket okokt pasta (det "kokar" i formen sen). Lägg på god ost. Häll över halva tomatsåsten.
 
3. Blanda i keso i resten av tomatsåsen. (man kan ha keso i hela men då fick det inte plats i kartongen ;)) Gör om steg 2 med resten du har kvar. Häll över grädden och lite riven ost.
 
4. Grädda på ca 200g i tyyyp 30 min, det räcker nog.
 
 
Voila! :) Krämig pastagratäng med kyckling. Gott! :) Lite mer vätska i den hade inte gjort nåt. Tex lite mer krossade tomater eller lite mindre pasta. Men mumsigt blev det! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0