Löp-pass

Testade löp idag på Friskisjoggen. Livrädd innan. Det gick bättre än jag trodde men så var det också ett lindrigt löp-pass. Ledren brukar vara för medel annars. Så förfkyttningarna mellan intervallerna ar rätt långamma (även för mig). Skönt iofs så man fick vila upp sig lite. Men jag hade ändå önskat lite mer fart där. I intervallerna spelar det ju inte så stor roll att man är sämre än alla andra eftersom det är lite mer egen fart. Kändes som ett medelpass, med den skillnaden att alla sprang mycket snabbare än meldelmänniskorna i intervallerna. Fick stå ut med att vara  sämst ;-) men jag pressade mig lite extra och fick ut lite mer än ett medel tror jag :)
 
Nu blir det minre skojpass :( Och mer löpning. Förkylningen börjar avta och jag måste få upp lite flås, bättre sent än aldrig. Så jag passar på att gå på lite grupp-pass när jag ska springa för att iallafall göra det liiite roligare att springa. Jag har sagt till mig själv att jag nu i några veckor bara får gå på ett skojpass (fys, HIT, CGX eller liknande) för att få mesta ur löpningen. Sjukt svårt att avstå X igår :( Hela kroppen ville in och köra och "leka med de andra barnen" Kommer bli svårt att hålla 1gång i veckan men kanske kanske så lönar det sig om 40 dagar. Sen är det fritt fram att busa så mycket jag vill!!! :) Men tills dess.... Ett försök till att träna lite smart. Fokus på löpning och vila där emellan. Ett skojpass ska inte förstöra en vilodag utan ska jag busa så får jag isf göra det samma dag som löpning. Försöka iallafall ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0