Plump i planeringen

 
Haha, ja vad säger man. Med överansträngda senor i knäna ordineras jag nu.... vila. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta (?!) över det faktum att jag har VILAT mig i form nu till ALLA lopp i Klassikern förutom simningen (som jag inte tränade en nåt till alls) Nåja, jag har viljan iallafall ;)
 
Var hos sjukgymnasten idag som kunde konstatera att senorna i knäna, främst högra var svullna och lite svampiga. Jag fick laser, tejpning och ordinerad vila från all benträning i minst en vecka. Hade det varit han som skulle springa Lidingö så hade han kanske vilat fram tills dess sa han. Men jag är inte så bra tränad så jag behöver all flåsträning jag kan få. Men en vecka ska jag nu vila från benträning, och då även alla pass vilket SUGER (om jag inte hittar ett benfritt pass ;)). Hehe får komma och sätta mig i nåt hörn så jag får vara med i gemenskapen ändå :P Sen får vi se hur mycket jag kan springa efter det. Det är viktigare att jag ens KAN springa utan smärta på Lidingö än att jag blir bättre. Så nu tänker jag träna smart och ta det lugnt. Får se vad han säger nästa vecka, om svullnaden har gått ner och hur det känns. Om jag kan springa så spelar hastigheten ingen roll utan det är tiden, jag får inte hålla på för långa pass. Så när jag blir bra så blir det backe och kortare intervallpass, och inga fler långpass innan Lidingö. Nu ska jag ta en skål med glass och tycka liiite synd om mig ;) Hörs då!

Kommentarer
Postat av: Billy Pancho

Tråkigt!
Du ska veta att jag stödjer dig och dina beslut fullt ut.

ABER (MEN), ta hand om dina knä. Smärtar dom så var inte "matcho" och ignorera smärtan (kör ändå etc). Ignorera smärta har jag gjort och nu har jag problem med ett knä som glappar och kan "ploppa" ur vid oförsiktiga övning främst i sidled. Antar att jag måste operera det där knäet förr eller senare. Me no like.

Så om du nu prompt ska köra det där Lidingöloppet så var inte rädd för att bryta om det smärtar. Dont be a fool (like me).

Svar:
Tack! Jag ska försöka att inte vara macho hur svårt det än är ibland när man vill för mycket. Men jag kan träna smart om jag vill. Du får se till att du håller ditt i bra nivå också så du slipper operation.
Att jag skulle bryta Lidingöloppet, kommer aldrig att hända. (Nu låter du som min mamma;))
MIG

2013-08-29 @ 07:50:33
URL: http://pekamedhelahanden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0