Semester och jag ligger efter....

Haha idag MÅSTE jag springa, no excuses! Till mitt försvar så försökte jag springa en morgon på Ios, sprang kanske 6km, men det var så sjuuukt varmt och jättebacke så det blev bara en gång. Sen blev jag förkyld och är det fortfarande så jag tar det lite halvlugnt med träningen. Sprang 3km innan fysen i tisdags och hostan blir ju inte direkt bättre av det. Enligt min plan har jag nu sprungit hälften av vad jag borde. Å andra sida är det ju lite missvisande eftersom sträckorna ökar hela tiden så det kommer att vara en uppåtgående kurva. Stapeln som räknar ut åt mig på  Funbeat var jag bör ligga på räknar ju på samma mängd hela perioden så det stämmer inte riktigt med verkligheten, så jättestressad ska jag nog inte känna mig. Meeeen hur som helst så måste jag springa idag. Inte bara hålla på att gå på roliga pass hela tiden!!! De får sluta ha roliga pass hela tiden så jag kan göra det jag ska!!! Dumma dom! ;-) Måste göra det jag ska också ju :P Hatar att plocka bort roliga saker, men jag kommer att tacka mig själv sen på Lidingö för det hoppas jag. Dock får det nog bli löpbandet på gymmet. Väderprognosen ser inte alls lovande ut för kvällen. 10km är på schemat för dagen, känns himla bra att jag har haft fått kramplåsningar i baksida lår ett par ggr idag på jobbet, satan va ont det gör när man får det, måste få i mig resorb, kramptabletter och massor av vatten innan jag springer! På lördag är det 16km på planeringen, men det får vi se hur det går, skulle inte påstå att jag är så tränad, men skam den som ger sig! Huvudsaken är ju att jag tar mig runt 16, jag behöver inte springa hela 16. Enligt min plan så ska jag göra planerade sträckorna, det är det viktiga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0